۷ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

وزیر دفاع عراق:

گفتگوها برای خروج نیروهای ائتلاف ادامه دارد

گفتگوها برای خروج نیروهای ائتلاف ادامه دارد

وزیر دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) از ادامه رایزنی‌ها درباره خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از این کشور خبر داد.

به گزارش نگاه نو، «ثابت محمد سعید رضا العباسی» وزیر دفاع عراق در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «العربیه» اعلام کرد که گفتگوها برای تصمیم گیری درباره خروج تدریجی و مطالعه‌شده ائتلاف بین‌المللی از عراق، ادامه دارد.

العباسی تاکید کرد که همکاری با کشورهای ائتلاف بین‌المللی علیه گروه «داعش» و با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از عقب‌نشینی، «در زمینه کار اطلاعاتی» خواهد بود.

طبق گفته العباسی، موضوع خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق در سفر «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به واشنگتن در آوریل آینده (فروردین/ اردیبهشت)، در اولویت خواهد بود.

او افزود: واشنگتن در حال بررسی شیوه و زمان این عقب‌نشینی است و ما به نقطه توافقی در این خصوص خواهیم رسید.

وزیر دفاع عراق همچنین از توافق با واشنگتن درباره جداسازی عرصه عراق از عرصه سوریه در ارتباط با حضور آمریکایی‌ها خبر داده و افزود: از دیدگاه آمریکایی‌ها، چه‌بسا عرصه سوریه به حضور آمریکا نیاز داشته باشد.

پس از اعلام پیروزی بر داعش، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند اما این تأکید بر اخراج آمریکا زمانی شدت گرفت که ایالات متحده سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساند.

در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق در دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود چند دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق، ایالات متحده هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز