۴ فروردین ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

تحریم اتحادیه اروپا ضد روسیه به بهانه مرگ «ناوالنی»

تحریم اتحادیه اروپا ضد روسیه به بهانه مرگ «ناوالنی»

در ادامه تنش‌ها بین غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را به بهانه مرگ «آلکسی ناوالنی» تحریم کرد.

به گزارش نگاه نو، اتحادیه اروپا به بهانه مرگ آلکسی ناوالنی تحریم‌هایی را علیه مراکز بازداشتگاهی شماره ۶ و ۳ و سی و سه مقام روسیه وضع کرد.

به گفته شورای اروپا، وسوولود ووکولوف معاون وزیر دادگستری روسیه، پیتر سرکوف معاون اول رئیس دادگاه عالی روسیه، سرگئی موروز رئیس اداره خدمات مجازات فدرال مسکو هدف قرار داده است.

همه افراد این فهرست سیاه از ورود به قلمرو اتحادیه اروپا منع شده‌اند و اگر دارایی‌ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشند، مسدود می‌شود.

بیست و هفتم بهمن سال گذشته بود که خبر مرگ الکسی ناوالنی از چهره‌های مخالف دولت روسیه در یک زندان در منطقه یامالو-نِنِتس منتشر شد.

به گفته مقام‌های روسیه، ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت بود بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بلافاصله هوشیاری خود را از دست داد و درگذشت.

یولیا ناوالنی همسر الکسی ناوالنی چندی قبل از اتحادیه اروپا خواسته بود تا از به رسمیت شناختن انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به نشانه عدم حمایت از پوتین خودداری کنند. بسیاری از رهبران غربی، بی‌هیچ مدرکی ولادیمیر پوتین را مسوول مرگ ناوالنی خوانده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز