۲۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

استرالیا کمک‌های مالی خود به «آنروا» را از سر گرفت

استرالیا کمک‌های مالی خود به «آنروا» را از سر گرفت

به دنبال عدم اثبات ادعاها و اتهامات رژیم صهیونیستی علیه سازمان امدادرسان آنروا در غزه، دولت استرالیا هم اعلام کرد که کمکهای خود به این سازمان را از سر گرفته است.

به گزارش نگاه نو به نقل از آسوشیتدپرس، دولت استرالیا اعلام کرد که کمکهای مالی خود به آژانس کاریابی و امداد رسانی برای فلسطینی‌ها دوباره از سر می‌گیرد.

علاوه بر از سرگیری کمکها، پنی وونگ وزیر خارجه این کشور با اشاره به شرایط وحشتناک مردم غزه اعلام کرد که کانبرا میزان کمکهای خود به آنروا را افزایش خواهد داد.

به دنبال اتهامات واهی رژیم صهیونیستی علیه کارکنان آنروا مبنی بر کمک به نیروهای حماس در عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی، چندین کشور کمکهای مالی خود به آنروا را به حالت تعلیق درآوردند.

آنروا از معدود سازمانهای وابسته به سازمان ملل است که در حال کمکهای انسان دوستانه به مردم غزه است. با این حال اسرائیل تلاش می‌کند با ادعاهای بی پایه و اساس فعالیت این آژانس را در غزه متوقف کند.

پیش از این سوئد، کمیسیون اروپا و کانادا کمکهای مالی خود به آنروا را از سرگرفته بودند. وونگ روز جمعه به خبرنگاران گفت، بهترین توصیه آژانسها و وکلای دولت استرالیا این است که آنروا یک سازمان تروریستی نیست.

آمریکا به همراه ۱۵ کشور دیگر، کمکهای مالی خود را به سازمان آنروا که با بیش از ۱۳ هزار کارمند تامین کننده اصلی آب، غذا و سرپناه برای مردم غزه است را در ماه ژانویه متوقف کردند و آنروا را در مرز سقوط و تعطیلی قرار دادند.

با این حال عدم اثبات ادعاها و اتهامات اسرائیل علیه آنروا برخی از این کشورها را به از سرگیری کمکهای خود به این سازمان ترغیب کرده است.

پنی وونگ افزود: ما با گروهی از کشورهای کمک کننده و با آنروا روی هدف مشترک تضمین یکپارچگی عملیات آنروا، بازسازی اعتماد و مهمتر از همه اطمینان از جریان کمکهای به مردم غزه که نیاز مبرم به این کمکها دارند کار می‌کنیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز