۲۴ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

روسیه:

غرب با اشتباه محاسباتی در سیاست های کلان اقتصادی، موجب بی ثباتی بازارهای جهانی شد

غرب با اشتباه محاسباتی در سیاست های کلان اقتصادی، موجب بی ثباتی بازارهای جهانی شد

سرپرست هیات روسی در نشست منطقه ای کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا (ECE) در مورد توسعه پایدار که در ژنو برگزار شد، گفت : اشتباه محاسباتی در سیاست‌های کلان اقتصادی، غذایی و انرژی بزرگ‌ترین اقتصادهای غربی منجر به افزایش بی‌ثباتی در بازارهای جهانی شده است.

به گزاش نگاه نو به نقل از خبرگزاری روسی تاس ، اکاترینا فوتینا افزود: بزرگ ترین کشورهای غربی در حوزه اقتصادی از جمله در زمینه غذا و انرژی، منجر به افزایش بی ثباتی در بازارهای جهانی کالا شد، این اتفاق مدت ها قبل از شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین رخ داد.

وی خاطرنشان کرد که روسیه قاطعانه اظهارات تحریک آمیز هیات های اوکراین و اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه ما نظم نوین جهانی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار را به خطر می اندازیم، رد می کند.

این دیپلمات یادآور شد که حتی قبل از بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که «اهداف توسعه پایدار اگر علل اصلی نوسانات بالای قیمت‌ها، اول از همه، عدم تعادل از بین نرود، ممکن است کاملاً دست نیافتنی باشد.

وی ادامه داد: تهدیدات جهانی جدید ناشی از “تب تحریم کشورهای غربی” جایگزین این بیماری همه گیر شده است. مسکو “اقدامات محدود کننده یکجانبه را به عنوان ابزاری برای سرکوب استقلال سیاسی و اقتصادی کشورها” و غیرقابل قبول می داند.

فوتینا تصریح کرد ، چنین اقداماتی در تضاد با هنجارهای عمومی پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است، حاکمیت، حقوق و آزادی‌های اساسی بشر را تضعیف و تلاش‌های کشورها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و حل بحران‌ها را تضعیف می‌کند.

وی با بیان این که ” غرب سناریوی ادامه جنگ تا آخرین بازمانده اوکراین رادنبال می کند ” ، ادامه داد ، تحریم ها به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ضربه می زند و بطور قابل توجهی آنها را محدود و از سترسی به خدمات اولیه محروم می کند.

این دیپلمات تاکید کرد که روسیه در مواجهه با فشارهای خارجی بی‌سابقه از سوی کشورهایی که وسواس فکری برای تحمیل یک شکست استراتژیک به مسکو دارند، به کمک کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، از جمله از طریق اجرای راهکارهای فنی تلاش می کند.

در سال ۲۰۱۵، کشورهای عضو سازمان ملل دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار را تصویب کردند که شامل چندین هدف برای پایان دادن به فقر، حفظ منابع سیاره زمین و تضمین رفاه برای همه است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز