۲۳ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

دیپلمات روس:

درخواست کاخ سفید از کنگره جهت تامین بودجه کمک به کی‌یف «مخرب» است

درخواست کاخ سفید از کنگره جهت تامین بودجه کمک به کی‌یف «مخرب» است

سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد: درخواست دولت آمریکا از کنگره این کشور برای تأمین بودجه کمک به کی یف هم برای خود ایالات متحده و هم برای سایر نقاط جهان «مخرب» است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف در واکنش به درخواست بسته دیگری از کمک های نظامی به کی‌یف از سوی کاخ سفید، اظهار داشت: تلاش برای حفظ نظم جهانی آن هم بر اساس برخی قوانین که فقط کشورهای غربی از آن سود می برند، به هدفی وسواس گونه برای روس هراسان محلی تبدیل شده است.

وی اقدامات ضد روسی غربی‌ها را محکوم به شکست ارزیابی و تاکید کرد: این اقدام‌ها سازنده نیست، بلکه برای کل جهان و اقتصاد آمریکا مخرب است. آنتونوف اضافه کرد: پذیرش دخالت ایالات متحده در درگیری اوکراین در سطح رسمی ممکن است عواقب غیرقابل پیش بینی برای کل جهان داشته باشد.

بر اساس این گزارش، برخی مقام‌های بلندپایه آمریکایی بر این باورند که باید به اوکراینی ها کمک کرد تا به عمق کریمه حمله کند؛ به عبارت دیگر، مشارکت عملی ایالات متحده در درگیری آنهم در سطح رسمی با این طرح مورد پذیرش قرار گرفته می شود.

به گزارش کانال تلگرامی سفارت روسیه، این یک مسیر خطرناک ارزیابی می‌شود که ممکن است غیرقابل پیش بینی ترین عواقب را به همراه داشته باشد.

گفتنی است خبرگزاری رویترز روز گذشته (سه‌شنبه) در گزارشی به نقل از ۲ مقام‌ آمریکایی خبر داد که ایالات متحده در حال آماده‌سازی بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای اوکراین است.

از آنجایی که بودجه اضافی برای اوکراین همچنان توسط رهبران جمهوریخواه در کنگره مسدود شده است، این اولین اقدام دولت ایالات متحده برای کی‌یف در چند ماه اخیر است.

بر پایه این گزارش، «رهبران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه اعضای مجلس نمایندگان را تحت فشار قرار دادند تا کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را تایید کنند. آنها مدعی شدند که این کمک‌ها نه تنها کی‌یف را در مبارزه با روسیه تقویت می‌کند، بلکه از اقدامات چین نیز جلوگیری می‌کند.»

گفتنی است مقام‌های آمریکایی همچنین گزینه‌هایی را برای توقیف ۲۸۵ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه که در سال ۲۰۲۲ مسدود شدند را بررسی کردند تا از این اموال برای پرداخت هزینه تسلیحات اوکراین استفاده شود.

لازم به ذکر است که لایحه کمک امنیتی ۹۵ میلیارد دلاری دولت جو بایدن ریس جمهوری آمریکا، ده‌ها میلیارد دلار کمک به متحدان ایالات متحده از جمله حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی اسرائیل ارایه می‌کند.

این در حالی است که رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است هر بسته کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز