۲۳ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

نیکول پاشینیان:

تعیین مرز جدید بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان غیر ممکن است

تعیین مرز جدید بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان غیر ممکن است

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان غروب سه شنبه اظهار داشت که دولت او در پی صلح با باکو بر اساس 3 اصل است و دولت ارمنستان سیاست خود را برای تنوع بخشیدن به روابط خارجی و امنیتی ادامه می‌دهد.

به گزارش نگاه نو به نقل از «آرمنا پرس»، پاشینیان گفت: «در این زمینه، دستور کار صلح در اولویت باقی مانده و دولت متعهد به سیاستی برای نتیجه گیری معاهده صلح با جمهوری آذربایجان بر اساس سه اصل است.»

بر اساس این گزارش، تاکنون این دو کشور همسایه دو بار با هم جنگیده‌اند. در جنگ دوم قره باغ جمهوری آذربایجان بخشی از اراضی خود را بازپس گرفت.

به گفته پاشینیان، در مرحله اول ارمنستان و جمهوری آذربایجان تمامیت سرزمینی یکدیگر را بر اساس اعلامیه آلماآتا در سال ۱۹۹۱ به رسمیت می‌شناسند.

دوم این که بیانیه آلماآتا به عنوان یک مبنای سیاسی برای تعیین و مشخص کردن مرزبین دو کشور عمل می‌کند، به این معنی که هیچ برنامه ای برای ایجاد مرز جدید وجود ندارد.

سوم، ارتباطات منطقه‌ای باید بر اساس اصل حاکمیت و صلاحیت کشورها، در چارچوب برابری و متقابل باشد و این اصول در پروژه «چهارراه صلح» بیان شده است. ایروان و باکو چند دور مذاکرات صلح داشته‌اند که تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز