۲۲ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

دولت نیکاراگوئه خواستار شد؛

پایان «نسل‌کشی و محاصره ناعادلانه» غزه در ماه مبارک رمضان

پایان «نسل‌کشی و محاصره ناعادلانه» غزه در ماه مبارک رمضان

دولت نیکاراگوئه پایان «محاصره و نسل‌کشی ناعادلانه» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن غزه را در ماه مبارک رمضان خواستار شد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری افه، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در نامه‌ای خطاب به جامعه مسلمانان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، «ناراحتی» خود از تداوم حملات صهیونیست‌ها با وجود آغاز ماه رمضان را ابراز و تاکید کرد که وی رویدادهای غزه را با «حسرت و تاسف عمیق» دنبال می‌کند.

دولت نیکاراگوئه حمله‌های رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، به ویژه غزه را محکوم و اعلام کرد این حملات «هیچ توجیهی ندارد».

اورتگا همچنین موضع دولت خود مبنی بر درخواست برقراری صلح عادلانه و جهانی، احیای مجدد حقوق مشروع فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را مورد تاکید قرار داد.

در این راستا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه از «تشکیل کشور فلسطین در قلمرو ملی خود با پایتختی بیت‌المقدس شرقی برای اینکه همه بتوانند در پرتو فضای همزیستی، همکاری و ثبات و همچنین از طریق اعمال استانداردهای منحصر به فرد و منصفانه در مورد آرمان‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی، ثمره صلح را درو کنند» دفاع کرد.

وی همچنین همبستگی خود را با مردم فلسطین در نتیجه «تداوم محاصره تحمیل‌شده بر آن‌ها» اعلام کرد و «پایان این محاصره ناعادلانه و نسل‌کشی که آسیب‌های زیادی به کودکان، سالمندان و زنان وارد کرده است» را خواستار شد.

از زمان آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، نیکاراگوئه همبستگی خود را با فلسطینی‌های ساکن این باریکه اعلام و اتحادیه اروپا و آمریکا را به دلیل حمایت از نسل‌کشی در غزه محکوم کرده است.

دولت نیکاراگوئه همچنین به تازگی (اول مارس/ ۱۱ اسفند)، آلمان را نزد دیوان بین‌المللی دادگستری به حمایت سیاسی، مالی و نظامی از رژیم اسرائیل در نسل‌کشی که علیه فلسطینیان در غزه انجام می‌دهد، متهم کرد. این کشور آمریکای لاتین همچنین از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه علیه اسرائیل به اتهام نسل‌کشی حمایت کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز