۲۱ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

رئیس جمهور آفریقای جنوبی:

اسرائیل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند نیست

اسرائیل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند نیست

رئیس جمهور آفریقای جنوبی با اشاره به اجرایی نشدن حکم اولیه دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و ابراز نگرانی از اوضاع شهر رفح در جنوب این منطقه گفت که کشورش از این دیوان خواسته است تا مشکل رفح را حل و فصل کرده و برای آن، حکم صادر کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه عربی ۲۱، سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: اسرائیل احکام صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرایی نکرد.

به گفته رامافوسا، رژیم اسرائیل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند نبوده است و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که درخواست فوری برای حل مشکلات رفح که تاکنون بیش از۱۰۰ نفر در آنجا به شهادت رسیده اند، به این دیوان تقدیم کنیم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی افزود: ما از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهیم که حکم دیگری درمورد چگونگی تعامل با این مساله و راه‌های ممانعت از وقوع حوادث جدید اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: این مساله نگران کننده نیز وجود دارد که مردم غزه از گرسنگی جان می‌دهند؛ همانگونه که بسیاری از سازمان‌ها بین المللی نسبت به این امر هشدار داده اند.

دولت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری درخواست فوری ارائه کرده تا تصمیم رژیم اسرائیل برای گسترش عملیات نظامی ارتش این رژیم اشغالگر در رفح را بررسی کند و از اجرای این تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

آفریقای جنوبی پیش از این نیز شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌ بود.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه ۲۱ دی برگزار شد.

در جریان این نشست، نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده‌ است و نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه دوم نیز فردای همان روز (جمعه ۲۲ دی) برگزار شد و چند هفته به قضات دادگاه فرصت داده‌ شد تا حکم خود را در این پرونده صادر کنند.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم بهمن صادر شد و بر اساس آن، رژیم صهیونیستی ملزم شد که اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز