۲۰ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

بندر بایدن؛ تشدید محاصره با پوشش کمک به غزه

بندر بایدن؛ تشدید محاصره با پوشش کمک به غزه

العربی الجدید نوشت: ایجاد بندری موقت در ساحل نوار غزه از سوی رئیس جمهوری آمریکا، گامی دیگر در جهت تشدید محاصره این منطقه و کمک به رژیم صهیونیستی برای قتل عام بیشتر ساکنان آن است.

به گزارش نگاه نو به نقل از «العربی الجدید»، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که برای کمک رسانی به ساکنان نوار غزه، نسبت به ایجاد یک اسکله شناور در سواحل غزه اقدام و ارتش این کشور غذا و داروی مورد نیاز مردم محاصره شده این منطقه را تامین خواهد کرد؛ حیله ای جدید از سوی واشنگتن که به شکل مستقیم در نسل کشی و کشتار شبانه روزی ملت فلسطین مشارکت دارد.

این رسانه ادامه داد: آمریکا از آغاز تجاوز به غزه تاکنون، بیش از ۱۰۰ محموله سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است، سه بار در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از برقراری آتش بس، از حق وتو استفاده و بارها از جنایت های این رژیم دفاع کرده و اکنون می خواهد برای ملت فلسطین نقش «منجی» را بازی کند.

العربی الجدید نوشت: رئیس جمهوری آمریکا به خوبی می داند که توقف جنگ و مجبور کردن رژیم اشغالگر به برداشتن محاصره غزه و ورود کمک ها، جان هزاران نفر از ساکنان نوار غزه را نجات می دهد، اما این موضوع در دستور کار این کشور نیست.

اولویت آمریکا، دفاع از رژیم صهیونیستی، تضمین بقا و حفظ برتری نظامی آن در منطقه است و نجات جان هزاران فلسطینی، جایگاهی در ماموریت دولت این کشور ندارد.

این رسانه افزود: پیشنهاد ایجاد بندر و اسکله شناور با نظارت ارتش آمریکا، نه تنها گامی در راستای تشدید محاصره غزه از سمت دریا، بلکه هدف اصلی آن، جلوگیری از رسیدن سلاح و مهمات به مقاومت فلسطین، نابود کردن مقاومت و جلوگیری از تشکیل هرگونه مقاومت در آینده است.

این اقدام در راستای هدف اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر تسلط نظامی و امنیتی بر نوار غزه انجام می شود، هرچند در ظاهر با هدف تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و به منظور فریفتن برخی دولت های عربی و ادامه توطئه عادی سازی روابط این رژیم با این دولت ها انجام می شود.

به گزارش العربی الجدید، بایدن بسیاری از طرفداران خود را بویژه در میان قشر جوان و دانشگاهی از دست داده و می خواهد برای رای آوری در انتخابات آینده، از رنج ملت فلسطین سوء استفاده کند.

تبلیغات بایدن درباره ایجاد بندر در غزه، هرچند به دروغ می تواند تصویری مثبت از وی ارائه کند و وی به این ترتیب به اهداف دیگر خود در کمک به رژیم صهیونیستی نیز دست می یابد.

این رسانه خبری اضافه کرد: رئیس جمهوری آمریکا از خواری و ذلت رژیم های عربی اطمینان دارد و احساس می کند که می تواند با تمرکز بر عربستان، آن را وادار به عادی سازی با رژیم صهیونیستی و در پایان دوره ریاست جمهوری، دستاورد مهمی را کسب کند و شانس خود را برای پیروزی در انتخابات افزایش دهد.

بایدن می تواند نقشه بکشد، طراحی و اجرا کند، نه به این خاطر که رئیس جمهوری آمریکاست، بلکه به این دلیل که فرستادگانش به منطقه با این خبر بازگشته اند که کشورهای عربی آماده گسترش روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

این منبع نوشت: ملت فلسطین از آمریکا عصبانی است در حالی که مسئولیت اصلی بر عهده رژیم های عرب است، مردم غزه ممکن است به خاطر شرایطی که دارند، وعده ای را باور کنند، ولی هرگز فراموش نمی کنند و نمی بخشند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز