۱۷ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

روزنامه سوئدی از احتمال پیوستن استکهلم به ناتو تا پایان هفته خبر داد

روزنامه سوئدی از احتمال پیوستن استکهلم به ناتو تا پایان هفته خبر داد

روزنامه سوئدی «سیدسِنسکن» (سوئد جنوبی) در گزارشی از احتمال پیوستن استکهلم به ناتو تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش نگاه نو، روزنامه سیدسِنسکن در گزارش خود به نقل از منابعی در ناتو اعلام کرد که ممکن است این کشور پنجشنبه یا جمعه به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درآید.

این گزارش می‌افزاید: انتظار می‌رود مجارستان روز پنجشنبه پروتکلی را در خصوص الحاق سوئد به ناتو به آمریکا تحویل دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر سوئد مدارک عضویت خود را به سرعت ارسال کند، می‌تواند از روز پنجشنبه یا جمعه به عضویت کامل ناتو درآید.

بر اساس گزارش این روزنامه سوئدی، دولت سوئد اعلام کرد که اولف کریسترسون نخست‌وزیر و توبیاس بیلستروم وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه در سفری که با پیوستن این کشور به ناتو مرتبط است، راهی واشنگتن شده‌اند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: بر اساس اساسنامه پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی، یک کشور پس از ارائه اسناد عضویت خود به دولت آمریکا، به عضویت این ائتلاف در می‌آید.

قانونگذاران مجارستان در ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) به عضویت سوئد در ناتو رای مثبت دادند و «لازلو کوور» رئیس پارلمان این کشور روز شنبه تصویب الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را امضا و این قانون را برای ابلاغ به دفتر ریاست جمهوری این کشور ارسال کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو درخواست دادند. فنلاند در آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به عضویت این پیمان نظامی درآمد.

مجارستان آخرین عضو ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی بود که در برابر درخواست سوئد برای پیوستن به آن مقاومت می‌کرد؛ روندی که نیاز به حمایت همه اعضای این ائتلاف دارد.

این درحالی است که پارلمان ترکیه اوایل ماه گذشته با پیوستن سوئد به ناتو پس از مدت‌ها تاخیر و اختلاف، موافقت کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز