۱۶ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

در بیانیه ای اعلام شد؛

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر توقف فوری نسل‌کشی در غزه

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر توقف فوری نسل‌کشی در غزه

شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نسبت به خطر استمرار جنایت نسل‌کشی و پاکسازی قومی در باریکه غزه هشدار دادند و در بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده خواستار آتش‌بس فوری و غیرمشروط جنگ علیه این باریکه شدند.

به گزارش نگاه نو، قضیه فلسطین و تجاوز بی‌وقفه رژیم اشغالگر به باریکه غزه و نیز شرایط سخت حاکم بر فلسطینیان این باریکه محور اصلی نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو بود.

“حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه ایران در سخنانش در این نشست گفت: برخورد ما با رژیم صهیونیستی باید در سایه وحدت جهان اسلام تعیین‌کننده و موثر باشد. کاخ سفید و رژیم اشغالگر باید مجبور به توقف جنگ و نسل‌کشی و بازگشایی مسیرهای انتقال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان غزه شوند. همچنانکه تحریم‌های بازدارنده و قطع روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری از عوامل بسیار موثر است.

نسل‌کشی، گرسنگی و آوارگی اجباری که فلسطینیان در معرض آن هستند محورهای اصلی رایزنی در این نشست بود؛ به نحوی که دبیرخانه این سازمان در کنار رصدخانه رسانه‌ای که راه‌اندازی شده و کار خود را برای رصد جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و انتشار آن در رسانه‌های مختلف آغاز کرده است، در حال ایجاد یک دیده‌بان حقوقی برای مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی است.

“فیصل بن فرحان” وزیر خارجه سعودی نیز طی سخنانی گفت: با وجود تشدید فاجعه انسانی و شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی، گرسنگی بیش از ۲ میلیون شخص، نبود امنیت و نابودی زیرساخت‌های خدمات‌رسانی و حیاتی، واقعیت تلخ آن است که جامعه جهانی هنوز نتوانسته این کشتار را متوقف کند.

اهمیت دیدارهای دوجانبه وزیران در حاشیه این اجلاس کمتر از خود اجلاس نبود. وزیران خارجه ایران و سعودی تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. دیدار دوجانبه‌ای نیز میان وزیر خارجه ایران و “حسین ابراهیم طه” دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز