۱۶ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

پنتاگون:

برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به غزه نداریم

برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به غزه نداریم

ژنرال «پاتریک (پت) رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا هیچ برنامه ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به غزه ندارد.

به گزارش نگاه نو، ژنرال «پاتریک (پت) رایدر» سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به غزه برای تقویت تلاش‌های کمک ‌رسانی ندارد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد:«در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حضور نیروهای آمریکایی در غزه وجود ندارد». این اظهارنظر سخنگوی پنتاگون در حالی است که چند مقام آمریکایی اعلام کرده اند که واشنگتن در حال بررسی گزینه دریایی برای توزیع کمک ها در غزه است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به ناکافی بودن ورود کمک ها به غزه اذعان کرد و مدعی شد نیروهای آمریکایی از ارسال این کمک ها حمایت می کنند. پاتریک افزود که اگر تصمیم گرفته شود کمک‌ها از طریق دریا به نوار غزه ارسال شود، نقش حمایتی خواهیم داشت.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که با وزارت جنگ اسرائیل در ارتباط هستیم و آنها جزئیات عملیاتی در مورد غزه را با ما در میان گذاشته اند. رایدر همچنین گفت که بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل در دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هیچ طرحی در رابطه با حملات نظامی این رژیم به رفح ارائه نکرد.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم حمایت های همه جانبه کشورش از رژیم اسرائیل اذعان کرد که وضعیت غزه بر اثر حملات بی رحمانه این رژیم غیرقابل قبول است و تل آویو باید اقدامات بیشتر انجام دهد.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: «ما درحال بررسی ارسال کمک های بشردوستانه به غزه از طریق دریا هستیم. ما گزینه‌های نظامی و تجاری را بررسی می کنیم هنوز اقدامات بیشتری نیاز است.»

کربی تصریح کرد: «ارسال کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم به نوار غزه کافی نیست و به همین دلیل به ارسال کمک‌ها به صورت هوایی پرداختیم».

این سخنگوی دولت بایدن اضافه کرد: «فراهم نشدن دارو و کمک های غذایی به ساکنان در غزه غیرقابل قبول بوده و اکنون زمان آن رسیده اسرائیل با ورود کمک‌های بیشتر به غزه موافقت کند».

این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد: «وضعیت انسانی در غزه غیرقابل قبول است و اسرائیل باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد». کربی تاکید کرد: «ما خواستار آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه برای وارد کردن کمک‌ها و آزاد شدن گروگان‌ها هستیم».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار برقراری آتش بس در غزه تا قبل از ماه مبارک رمضان شد و با انداختن توپ توافق برای این آتش بس به زمین حماس، گفت که چنانچه تا ماه رمضان آتش بس برقرار نشود، «بسیار خطرناک» خواهد بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز