۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

جان کربی:

خواستار آتش‌بس موقت در غزه در سریع ترین زمان هستیم

خواستار آتش‌بس موقت در غزه در سریع ترین زمان هستیم

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت آمریکا با بیان اینکه واشنگتن خواستار آتش بس موقت در غزه در «سریع ترین زمان» برای آزادی بقیه اسرای اسراییلی است، از حماس خواست توافقی را که اکنون روی میز است، بپذیرد.

به گزارش نگاه نو، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که آتش بس موقت در غزه برای دستیابی به توافقی که اسرای اسرائیلی در غزه را آزاد می کند، ضروری است، و از حماس خواست تا توافقی را که در حال حاضر روی میز است بپذیرد، زیرا مذاکرات برای تضمین آتش بس در قاهره در حال انجام است.

کربی به پیشنهادات رژیم اسرائیل اشاره کرد و با انداختن توپ مذاکرات رسیدن به توافق برای رسیدن به آتش بس موقت ۶ هفته ای در غزه به زمین حماس گفت: مسئولیت پذیرفتن آن بر عهده حماس است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: آمریکا تمایل دارد قبل از شروع ماه مبارک رمضان این توافق انجام شود.

او همچنین گفت که کامالا هریس معاون رئیس جمهور و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل دیدار و درباره کمک های نظامی به تل آویو، عملیات نظامی در رفح و نیز توافق آتش بس موقت گفتگو خواهند کرد.

کربی همچنین پیش نویس توافق جدید را که طرفین در قاهره مصر در حال مذاکره بر سر آن هستند، به نفع همه از جمله حماس دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین گفت که برخی اعضای کابینه اسرائیل، ارسال کمک های بیشتر به نوار غزه را دشوار کرده اند و از این رژیم خواست که گذرگاههای زمینی بیشتری را به سمت غزه باز کند.

این سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: نیاز فوری به کامیون های کمک رسانی به غزه وجود دارد و این مسئولیت اسرائیل است که در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز