۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

دیمیتری مدودف:

سُفرای اروپا باید از روسیه اخراج شوند

سُفرای اروپا باید از روسیه اخراج شوند

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه، سفرای اتحادیه اروپا در روسیه را «ابلهان سیاسی» توصیف کرد و خواستار اخراج آن‌ها شد.

به گزارش نگاه نو، «سفرای کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل امتناع از دیدار با وزیر خارجه روسیه باید اخراج شوند» این‌ها بخشی از درخواست دیمیتری مدودوف رئیس‌جمهور پیشین و معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به بی‌توجهی سفرای کشورهای اتحادیه اروپا به دعوت وزارت خارجه روسیه بود.

وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف روز گذشته (دوشنبه) در یک نشست متعلق به جوانان در شهرک «سیریوس» دریای سیاه روسیه تصریح کرد که مسکو نمایندگان اتحادیه اروپا را برای نشستی «دعوت» کرده بود تا به آن‌ها در خصوص هرگونه «مداخله» در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی روسیه هشدار دهد.

لاوروف بدون توضیح گفت که مقام‌های روسیه «اسناد زیادی را درباره حمایت خارجی از «مخالفان» روسیه جمع‌آوری کردند. طبق گزارش راشاتودی، مدودف روز گذشته (دوشنبه) در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) تصریح کرد که سفرای کشورهای اتحادیه اروپا احتمالاً به توصیه «بروکسل»، دیدار با لاوروف را رد کردند که این «کاملاً در تضاد با ایده وجود نمایندگی دیپلماتیک و مأموریت سفرا است».

وی این سفرای مورد نظر اتحادیه اروپا را بعنوان «ابله‌های سیاسی که به وظایف خود واقف نیستند»، مورد انتقاد قرار داد. مدودف همچنین تأکید کرد که «سطح روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا نیز باید کاهش یابد».

خبرگزاری اقتصادی «RBK» روسیه به نقل از هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه، اقدام سفرای این اتحادیه در رد دعوت لاوروف را تأیید کرد. سخنگوی نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه گفت: «ما برای بحث درباره روابط اتحادیه اروپا و روسیه دعوت شده بودیم اما حالا، وزیر لاوروف می‌گوید که می‌خواهد برای ما سخنرانی کند و این اثبات‌کننده این قضیه است که ما حق داریم دعوتش را رد کنیم».

روابط میان روسیه و بسیاری از کشورهای غربی در سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح در تاریخ رسیده است که بخشی از آن به دلیل جنگ اوکراین و همچنین اعتراض مسکو به گسترش ناتو و دیگر مسائل امنیتی در مرز روسیه و کشورهای اروپایی است.

هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا مدعی است که به دلیل «سطح پایین اعتماد» به روسیه ناشی از جنگ اوکراین و همچنین مرگ «الکسی ناوالنی» مخالف رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، دعوت لاوروف را رد کرده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز