۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

کره‌ شمالی در مورد عواقب رزمایش آمریکا و کره‌ جنوبی هشدار داد

کره‌ شمالی در مورد عواقب رزمایش آمریکا و کره‌ جنوبی هشدار داد

کره‌ شمالی در مورد عواقب برگزاری تمرین‌های نظامی گسترده آمریکا و کره‌ جنوبی که در هفته جاری آغاز شده است، هشدار داد و از دو کشور خواست تا «رزمایش‌های دیوانه‌وار» را متوقف کنند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی امروز سه‌شنبه گفت: ارتش پیونگ‌یانگ به شدت رزمایش نظامی بی‌پروای آمریکا و کره‌جنوبی را محکوم می‌کند و به آنها هشدار می‌دهد که اقدام‌های منجر به بی‌ثباتی و تحریک بیشتر را متوقف کنند.

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره منتشر شده، این سخنگو از سئول و واشنگتن خواست تا به رزمایش‌های جنگی دیوانه‌وار و بی‌پروای خود پایان دهند.

آمریکا و کره‌جنوبی روز دوشنبه رزمایش نظامی سالانه خود را با دو برابر نیروی حاضر در رزمایش سال ۲۰۲۳ آغاز کردند تا به گفته آنها آمادگی خود را برای پاسخ به تهدیدهای هسته‌ای از سوی کره‌شمالی افزایش دهند.

دو کشور اعلام کردند که رزمایش «سپر آزادی»، ۴۸ تمرین میدانی و همچنین رهگیری موشک، بمباران، تهاجم هوایی و تمرین با گلوله واقعی را شامل می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی در ادامه تاکید کرد: آمریکا و کره‌جنوبی هزینه گزافی را برای انتخاب اشتباهشان پرداخت خواهند کرد و هر لحظه باعث نگرانی امنیتی آنها در سطح جدی می‌شود.

در سال جاری میلادی پیونگ یانگ، کره جنوبی را «دشمن اصلی» خود اعلام کرده و آژانس‌هایی که برای اتحاد مجدد و هم‌رسانی دو کره فعالیت می‌کردند را کنار گذاشته است. این کشور هشدار داده است که اگر سئول «حتی یک‌هزارم میلی‌متر» حاکمیت کره‌شمالی را نقض کند، جنگ شروع خواهد شد.

کره‌شمالی همواره رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را محکوم کرده و آنها را نوعی تمرین برای شروع یک تهاجم می‌خواند. این کشور در گذشته به عنوان پاسخ به رزمایش‌های پیشین، آزمایش تسلیحاتی انجام داده است. کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور کاملا برای واکنش‌های احتمالی کره‌شمالی آماده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز