۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

وزیر دفاع انگلیس ادعای کذب کمک نظامی ایران به روسیه را تکرار کرد

وزیر دفاع انگلیس ادعای کذب کمک نظامی ایران به روسیه را تکرار کرد

با وجود تکذیب‌های تهران و کی‌یف، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با یک هفته نامه انگلیسی مدعی شد که ایران موشک بالستیک در اختیار روسیه قرار داده است و این امر تاثیر منفی بر تحولات اروپا می‌گذارد.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، گرنت شپس روز سه‌شنبه در مصاحبه با نشریه سیاسی هاوس (The House) ضمن تکرار و تایید ادعای اخیر رویترز در زمینه ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: “نمی توانم به جزئیات آن بپردازم. اما چه موشک بالستیک باشد یا پهپاد شاهد، دیده ایم که هر کشمکشی که در جهان رخ دهد، ایران شروع به اقدام های تحریک آمیز می کند. آنها نه تنها در منطقه خود بلکه، در این مورد، در اروپا نیز تاثیر منفی بر جای می گذارند.”

رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین اوایل اسفند و در حاشیه مجمع “اوکراین: سال ۲۰۲۴” در کی ‌یف، خبر ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه را تکذیب کرد.

کیریلو بودانوف، ضمن تکذیب تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: هیچ موشک (ایرانی در اختیار روسیه) نیست. تمامی این اخبار نادرست است.

رویترز پیشتر در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که ایران ۴۰۰ فروند موشک زمین به زمین بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد چهارم اسفند جاری اعلام کرد: به رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند و این بر اساس پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز