۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

تحلیلگر لبنانی در گفتگو با نگاه نو:

دخالت عربی و غربی، عامل اصلی بی ثباتی و خلاء سیاسی در لبنان است

دخالت عربی و غربی، عامل اصلی بی ثباتی و خلاء سیاسی در لبنان است

فیصل عبدالساتر تحلیلگر ارشد لبنانی در گفتگو با نگاه نو اعلام کرد: دخالت عربی و غربی، عامل اصلی بی ثباتی و خلاء سیاسی در لبنان است.

به گزارش نگاه نو، فیصل عبدالساتر تحلیلگر لبنانی است. وی در سال‌های گذشته در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته است و در تحلیل و تفسیر مسائل مهم لبنان در ارتباط با محیط داخلی و نیز محیط پیرامونی آن قلم می‌زند.

عبدالساتر یکی از تحلیلگران لبنانی است که در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور دارد و همواره برای بیان واقعیت‌های لبنان به دور از مواضع و جهت گیریهای سیاسی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به تجربه تاریخی لبنان و دخالت همیشگی خارجی برای جلوگیری از یک ثبات سیاسی گفت: از زمان خروج نیروهای سوریه در لبنان، لبنانی‌ها نتوانسته اند مانند دوران حضور این نیروها دولتی تشکیل دهند.

اشاره تحلیلگر لبنانی به قرارداد طائف است که بین لبنان و سوریه و با هدف برقراری امنیت و ثبات و جلوگیری از جنگ‌های داخلی بسته شد.

وی ادامه داد که با وجود تمامی تلاش‌ها برای ایجاد همگرایی و ثبات سیاسی در لبنان از سوی محور مقاومت و جریان‌های سیاسی میانه‌رو اما بعد از جنگ ۲۰۰۶ و توافق دوحه در سال ۲۰۰۸ و نیز بعد از تجاوز به سوریه در سال ۲۰۱۱ این اختلافات بیشتر شده است و در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا۲۰۲۱ به اوج خود رسید.

تحلیلگر لبنانی ادامه داد که انگیزه اصلی غربی‌ها و برخی از کشورهای عربی برای بی‌ثبات کردن لبنان، تنها تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: آنها با استفاده از ترور رفیق حریری و نیز متهم کردن سوریه و مقاومت تلاش کردند تا پرونده لبنان را بین المللی کنند و این گونه دخالت خود را در امور داخلی لبنان قانونی و مشروع جلوه دهند.

فیصل عبدالساتر در ادامه گفت: مقاومت امروز در لبنان به عنوان یک حلقه تکمیلی و قدرتمند به شمار می‌رود و همین نقطه تفسیر تمامی تهدیدات تلاش‌های خارجی برای بی‌ثباتی سیاسی و به دنبال آن عدم استقرار سیاسی است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز