۱۴ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

کرملین:

ارتش آلمان در حال بررسی حمله به روسیه است

ارتش آلمان در حال بررسی حمله به روسیه است

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: فایل صوتی انتشار یافته از مکالمه چهار افسر ارتش آلمان نشان‌دهنده آن است که وزارت دفاع این کشور به صورت مشخص در حال بررسی طرح‌هایی برای حمله به خاک روسیه است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در این باره به خبرنگاران گفت:‌ به این موضوع واکنش نشان دادیم و سفیر آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

سخنگوی کرملین گفت: مکالمه افسران ارتش آلمان به نوبه خود نشان می‌دهد که در ارتش این کشور برنامه‌ریزی‌های بنیادین برای حمله به قلمرو فدراسیون روسیه در حال انجام است؛ این نیاز به تفسیر ندارد، همه چیز روشن و آشکار است.

پسکوف با اشاره به اظهارنظر صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه یک بررسی سریع، کامل و مؤثر در این زمینه انجام خواهد شد، اظهار داشت: ما امیدواریم که به نحوی، یعنی حتی از طریق رسانه ها، متوجه شویم که این بررسی به چه نتیجه ای رسیده است.

پسکوف گفت:‌ مکالمه بین افسران ارتش آلمان این سوال را مطرح می‌کند که آیا طرح‌هایی که مورد بحث قرار گرفته‌اند بخشی از سیاست دولت آلمان است یا خیر.

سخنگوی کرملین گفت: اگر همه موضوعاتی که افسران آلمانی درباره آن صحبت کردند بخشی از سیاست دولت این کشور باشد، ناامید کننده خواهد بود و در غیر این صورت، این سوال مطرح می شود که تا چه حد ارتش توسط مقامات آلمان کنترل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مکالمه بین افسران ارتش آلمان، دخالت مستقیم کشورهای غربی در درگیری اوکراین را ثابت می کند.

هشدار سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره پیامدهای رویکرد آلمان

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در اظهارنظر جدیدی در این باره، لزوم مسئولیت‌پذیری دولت آلمان در پاسخ‌گویی درباره اقدامات افسران ارتش این کشور را یادآور شد و گفت: غرب موظف است پاسخگوی اقدامات مخربی باشد که برنامه ریزی کرده و تا حد زیادی نیز آن ها را اجرا کرده است.

ماریا زاخارووا با بیان اینکه فرایند زدودن تفکر نازیسم در آلمان کامل نشده است؛ اظهار داشت: اگر آلمانی ها شرایط را تغییر ندهند عواقبش برای این کشور وحشتناک خواهد بود.

ساعتی قبل از اظهارات سخنگوی کرملین، منابع خبری روس گزارش دادند که وزارت امور خارجه روسیه، الکساندر لامبسدورف سفیر آلمان در مسکو را به دلیل مکالمه افسران ارتش آلمان درباره حملات احتمالی به پل کریمه احضار کرده است.

احضار سفیر آلمان پس از آن صورت گرفت که یک فایل صوتی منتسب به افسران ارتش آلمان درباره کمک آنها به اوکراین برای حمله آتی به پل کریمه منتشر شد.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه تلویزیونی راشاتودی جمعه ۱۱ اسفندماه با انتشار این فایل صوتی گفت: درست در روزی که اولاف شولتس صدراعظم آلمان اطمینان داد که ناتو مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت نداشته و نخواهد داشت، افسران بلندپایه ارتش آلمان در حال بحث در مورد چگونگی اجرای عملیات حمله به پل کریمه بودند، به گونه‌ای که هیچ پیامدی برای برلین نداشته باشد. بنا بر متن انتشار یافته رسانه‌های روس از این فایل صوتی،‌ افسران نظامی ارتش آلمان در مورد توانایی موشک های تاروس برای تخریب پل کریمه و جزئیات آماده سازی برای چنین حمله ای در این فایل صوتی صحبت می‌کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز