۱۳ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

مقام آلمانی: باید برای جنگ آماده شویم

مقام آلمانی: باید برای جنگ آماده شویم

وزیر بهداشت آلمان می‌گوید که نظام سلامت این کشور باید خود را برای مواجه شدن با جنگ یا همه گیری یک ویروس جدید آماده کند.

به گزارش نگاه نو، «احمقانه است که برای جنگ آماده نشویم». این حرف را کارل لوترباخ وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد. او در مصاحبه با روزنامه «نواوسنابروکر زایتونگ» اعلام کرد که نظام سلامت آلمان باید تقویت شود تا قادر به پاسخگویی سریع به وضعیت‌های بحرانی از قبیل همه گیری ویروس یا جنگ باشد.

این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دموکرات گفت که یک طرح پیشنهادی احتمالا تابستان امسال به همین منظور ارائه می‌شود که «نقطه عطفی برای نظام مراقبت‌های بهداشتی» خواهد بود.

از نظر او، هر چند همه گیری ویروس کرونا ضرورت اصلاح ساختار نظام سلامت آلمان را برجسته کرده بود، جنگ اوکراین این ضرورت را بیشتر کرده است.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که پیش از این وزیر دفاع آلمان بوریس پیستوریوس گفته بود، این کشور باید «از نظر جنگی آماده» باشد و آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو باید باید خودشان را برای مواجهه با «هر جنگی که به ما تحمیل شود»، آماده کنند.

وزیر بهداشت آلمان گفت که «در صورت بروز بحران، هر پزشک، هر بیمارستان، هر مسئول بهداشتی باید بداند چه کاری انجام دهد. ما به مسئولیت‌های روشن نیاز داریم – به عنوان مثال، برای توزیع تعداد زیادی از مجروحان در کلینیک‌ها».

لوترباخ اعلام کرد که بیمارستان‌ها باید تمرین‌هایی را در زمینه واکنش نشان دادن به بلایا انجام دهند. این مقام آلمانی افزود: «احمقانه است که بگوییم ما برای یک درگیری نظامی آماده نمی‌شویم و پس از آن چنین درگیری اتفاق نخواهد افتاد. بر اساس این منطق، نیازی به وزارت دفاع آلمان وجود نخواهد داشت».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز