۱۲ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

سرگئی لاوروف:

افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه های این کشور کرسی هایی را اشغال کرده بودند، همان طوری که گفته می شود، مزدوران خود را در این کشور دارند. اما در واقع افسران نظامی نیز از کشورهای فرانسه و انگلیس در این کشور حضور دارند و ما از این موضوع مطلع هستیم.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین مساله ای جدی است.

وزیر خارجه روسیه گفت: بعد از همه تبادل نظرات ناشی از این اظهارات، مکرون گفت از موضع خود عقب نشینی نمی کند. شما گفتید که واشنگتن خود را از چنین موضعی دور نگه داشته اما این درست نیست. در واقع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چیزی شبیه این را گفت که ما قصد جنگیدن نداریم اما لوید آستین وزیر دفاع این کشور بعد از ترخیص از بیمارستان گفت اگر اوکراین در برابر روسیه شکست بخورد، ناتو چاره ای به جز جنگیدن با روسیه ندارد و این یک مساله جدی است.

لاوروف همچنین به بحران جاری غزه اشاره کرد و افزود: در صورت تحقق بیانیه نشست بین فلسطینی، مسکو می تواند در جهت احیای وحدت در منطقه کمک کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت: در بیانیه ای که روز گذشته در نشست گروه های فلسطینی در مسکو به تصویب رسید، برای اولین بار آنها تمایل خود را برای احترام به پلتفرم سازمان آزادیبخش فلسطین ابراز کردند. اگر این ابراز تمایل در حد یک شعار باقی نماند، گام خوبی است تا آنها واقعاً متحد شوند و بتوانند با دنیای خارج تعامل کنند.

لاوروف درباره انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در آمریکا و تاثیر آن در روابط این کشور با روسیه گفت: مسکو انتظار ندارد در رابطه با روابط دوجانبه با واشنگتن پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اواخر سال جاری شاهد تغییری باشد.

سومین گردهمایی دیپلماسی آنتالیا به میزبانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، با حضور بیش از ۲۰ سران دولت از بیش از ۱۰۰ کشور و بیش از ۹۰ وزیر و ۸۰ نماینده سازمان های بین المللی با موضوع. «پیشبرد دیپلماسی در زمان آشوب» برگزارشد. نشست قبلی در آنتالیا در مارس ۲۰۲۲ برپا شده بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز