۱۲ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

فرانس ۲۴ گزارش داد؛

چالش جدید اروپا در تامین مهمات نظامی برای اوکراین

چالش جدید اروپا در تامین مهمات نظامی برای اوکراین

شبکه «فرانس ۲۴» در گزارشی از کمبود باروت گلوله‌های جنگی در اروپا برای ارسال و تجهیز ارتش اوکراین خبر داد و نوشت: تامین‌کنندگان مهات در بازار داخلی اتحادیه اروپا برای یافتن مواد خام مورد نیاز تولید این باروت‌ها با چالش‌های سختی مواجه هستند.

به گزارش نگاه نو به نقل از این رسانه فرانسوی، پودر باروت مورد نیاز برای تولید گلوله‌های توپخانه‌ای مانند گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در بسیاری از اسلحه‌های ارسال شده به اوکراین استفاده می‌شود بسیار کمیاب شده است.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا روز جمعه در مصاحبه‌ای اذعان کرد که اتحادیه اروپا در یافتن مواد خام برای تولید باروت با چالش‌هایی مواجه است. وی با اشاره به این که برای تهیه این پودر به نوع خاصی از پنبه (نیتروسلولز) نیاز است که بیشتر از چین می آید، افزود: تحویل این نوع خاص از پنبه از سوی چین چند ماه پیش به طور تصادفی متوقف شد.

ژان پل مولنی، معاون مؤسسه روابط بین‌الملل و استراتژیک فرانسه (IRIS) نیز در این باره گفت که اروپا تعداد بسیار کمی کارخانه تولید پودر باروت دارد.
وی با اشاره به تداوم و تشدید جنگ میان روسیه و اوکراین افزود: هیچ کس برای چنین جنگی که مصرف تجهیزات نظامی در آن بسیار گسترده و بالا است، آماده نبود و ما از جنگ جهانی دوم تا کنون شاهد چنین جنگی نبوده ایم.”

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز