۹ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

سخنگوی وزارت خارجه چین:

طرفین شرایط کاهش تنش در اوکراین را مهیا کنند

طرفین شرایط کاهش تنش در اوکراین را مهیا کنند

چین در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مورد اینکه نمی‌توان اعزام نیروهای غربی به میدان نبرد اوکراین را رد کرد، اعلان داشت که پکن از تمام طرفین می‌خواهد تا شرایط را برای کاهش تنش و دستیابی به یک آتش بس مهیا کنند.

به گزارش نگاه نو به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در یک نشست خبری تاکید کرد: موضع پکن در قبال بحران اوکراین مشخص و بدون تغییر بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات امانوئل مکرون که پس از میزبانی از نشستی با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس مطرح شد، بیان کرد: ما از تمام طرفین می‌خواهیم تا در راستای ایجاد شرایط برای کاهش تنش‌ها، ترویج آتش بس و توقف خصومت‌ها اجماع سازی کنند.

مکرون در سخنانی که روز دوشنبه به وقت پاریس مطرح شد، اظهار کرد:در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

مائو نینگ با تاکید بر مواضع کشورش در قبال جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: چین به ایفای نقش سازنده در راه حل سیاسی بحران اوکراین ادامه می‌دهد.

درحالیکه آندری دودا رئیس جمهوری لهستان نیز گفته است که کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند و برای چنین اقدامی تصمیم گیری نکرده‌اند، آمریکا، انگلیس و آلمان وجود چنین طرحی را رد کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز