۹ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

مقابله با چین و روسیه؛ اولویت تغییرات ساختاری در پنتاگون

مقابله با چین و روسیه؛ اولویت تغییرات ساختاری در پنتاگون

نیویورک تایمز نوشت: شواهد حاکی از آن است که از جمله اولویت اصلی تغییرات در وزارت دفاع آمریکا، توسعه آمادگی‌های نظامی و دفاعی در مقابل چین و روسیه است.

به گزارش نگاه نو به نقل از این روزنامه آمریکایی، یک سند مرتبط با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می‌دهد که ارتش آمریکا بعد از دو دهه «جنگ علیه تروریسم» در خاورمیانه، اکنون در حال حذف ۲۴ هزار شغل است تا با ایجاد ساختار جدید توان خود را صرف مقابله با تهدیدهای نظامی از سوی چین و روسیه کند.

تعداد نیروهای ارتش آمریکا در نتیجه جنگ‌های عراق و افغانستان به ۶۰۰ هزار نفر رسیده بود، اما با خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، این نیروها تدریجاً از کار افتاده شده‌اند.

آسوشیتدپرس در گذشته از چالش ارتش آمریکا برای جذب نیروی جدید پرده برداشته بود به‌طوریکه ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا با وجود اعزام مقامات به خوابگاه‌های دانشجویی مناطق دارای نیروی نظامی کمتر، موفق به جذب تعداد نیروی مورد نظر خود در سال گذشته نشدند.

طبق سند جدید، ارتش آمریکا با حذف برخی پست‌ها قصد دارد تا تعداد نیروی مورد نیاز را از حدود ۵۰۰ هزار نیروی تخمینی به ۴۴۵ هزار نیرو کاهش دهد. در حال حاضر، تعداد نیروی تعیین شده هدف، ۴۷۰ هزار نفر است.

مشکل جذب نیرو در ارتش آمریکا چند بخش دارد، ازجمله کاهش تعداد جوانان واجد شرایط و نرخ پایین بیکاری که نشان از وجود فرصت‌های شغلی در سایر بخش‌ها دارد.

هدف ارتش آمریکا از تغییر ساختاری پست‌ها نظامی، هماهنگ کردن حداکثر ظرفیت نیروها با نبردهای رزمی بزرگ‌مقیاس در صورت ضرورت مقابله با تهدید روسیه و چین و همچنین آمادگی برای مقابله با تهدید پهپادی، موشکی و موشک‌های بالستیک است.

برای این منظور، ۳ هزار عنوان شغلی معادل ۲۴ هزار نیرو از نیروهای عملیات ویژه ارتش کاسته خواهد شد تا با نیروهای جدید در عناوین شغلی جدید پر شود. ظرف ۲۰ سال گذشته، مناقشه فرماندهان وزارت دفاع آمریکا بر سر ضرورت حفظ توان ضدشورش ارتش و یا آمادگی برای جنگ زمینی گسترده بوده است.

علیرغم قوت گرفتن گزینه دوم (آمادگی برای جنگ زمینی با چین و روسیه)، حمله اخیر حماس به متحد منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه، تحلیلگران را متقاعد ساخته است که هر دو گزینه باید همچنان مدنظر پنتاگون باشند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز