۹ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

بایدن و ترامپ در ایالت میشیگان پیروز شدند

بایدن و ترامپ در ایالت میشیگان پیروز شدند

دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات در شرایطی در انتخابات درون حزبی «میشیگان» پیروز شدند که واکنش‌های منفی به حمایت بایدن از اسرائیل در میشگان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش نگاه نو، طبق پیش‌بینی‌های رسانه‌های آمریکایی، بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت میشیگان پیروز شد اما شمارش‌های اولیه آراء نشان می‌دهد که او به دلیل حمایت از جنگ اسرائیل در غزه، با مخالفت‌های بسیار چشمگیری در این ایالت روبرو شده است.

در ایالت میشیگان که محل استقرار حوزه‌های انتخابیه بسیار بزرگ اعراب آمریکا است، از رأی‌دهندگان دموکرات درخواست شده بود که در اعتراض به سیاست بایدن در غزه، رأی مقدماتی «عدم تعهد» بدهند.

علی‌رغم موجی از درخواست‌ها در داخل آمریکا، بایدن حاضر به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی نیست و حتی تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای فشار آوردن به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس در غزه مقاومت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۰ درصد آراء دموکرات‌ها شمارش شده و بایدن تاکنون ۸۰ درصد آراء دموکرات‌ها در میشیگان را به دست آورده است. رأی «عدم تعهد» حدود ۱۴.۳ درصد است و دهها هزار نفر رأی عدم تعهد به بایدن داده‌اند.

از آن‌جایی که تعداد قابل‌توجهی از اعراب آمریکایی در میشیگان هستند، تعداد آراء‌ آن‌ها برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حائز اهمیت است. در ماه‌های اخیر فعالان این جامعه کارزاری را به راه انداختند و از دموکرات‌ها خواستند بعنوان رای اعتراضی به رویکرد دولت آمریکا در قبال جنگ غزه به جای رای دادن به جو بایدن، رای «عدم تعهد» بدهند.

از طرف دیگر، طبق پیش‌بینی‌های رسانه‌های آمریکایی، با شمارش آراء‌ اولیه، ترامپ نیز کسب ۶۶ درصد آراء توانست نیکی هیلی با ۲۸ درصد را در میشیگان شکست دهد. با این‌حال هیلی گفته از رقابت درونی حزب جمهوری‌خواه کنار نخواهد رفت و تا انتخابات معروف به «سه‌شنبه بزرگ» که پنجم مارس برگزار می‌شود در رقابت باقی خواهد ماند.

میشیگان نقش تعیین‌کننده‌ای را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ایفا می‌کند که احتمالاً رقابت نهایی بین بایدن و ترامپ خواهد بود. بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، با اختلاف ۲.۸ درصد، ترامپ را در ایالت میشیگان شکست داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز