۹ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

صدراعظم آلمان:

هیچ نیروی زمینی از کشورهای اروپایی به اوکراین اعزام نخواهد شد

هیچ نیروی زمینی از کشورهای اروپایی به اوکراین اعزام نخواهد شد

صدر اعظم آلمان سه شنبه شب گفت که اوکراین به سلاح و پدافند هوایی نیاز دارد و هیچ نیروی زمینی از اروپا به این کشور اعزام نخواهد شد.

به گزارش نگاه نو، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان سه شنبه شب به وقت تهران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوکراین به سلاح، مهمات و پدافند هوایی نیاز دارد. ما روی آن کار می‌کنیم و هیچ نیروی زمینی از کشورهای اروپایی یا ناتو به این کشور اعزام نخواهد شد.»

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» «رابرت فیکو» نخست وزیر اسلواکی پیش از اجلاس سران اروپا به میزبانی فرانسه در پاریس گفته بود که چندین کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا امکان استقرار نیروهای خود در اوکراین را به عنوان بخشی از توافقات دوجانبه بررسی می‌کنند.

پس از نشست، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت که اعزام نیروهای غربی به اوکراین برای کمک به جنگ علیه روسیه را رد نمی‌کند البته در حال حاضر توافقی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس‌جمهور لهستان نیز گفته است که هیچ اشتیاقی در میان سران اروپایی برای اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد. دبیرکل ناتو درست یک روز پس از آن که امانوئل ماکرون از احتمال اعزام قوای نظامی این ائتلاف به اوکراین خبر داد، گفت که «هیچ برنامه‌ای» برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه گفت: «هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی ناتو به اوکراین وجود ندارد، زیرا کشورهای عضو از جمله آلمان، انگلیس و اسپانیا گفته‌اند که از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود واکنش نشان داد و گفت در صورت ورود نظامیان غربی به اوکراین، روسیه قطعاً با ناتو وارد جنگ خواهد شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز