۸ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

واشنگتن پست:

یحیی السنوار همچنان در غزه است

یحیی السنوار همچنان در غزه است

واشنگتن پست شایعات اخیر رسانه‌های اسرائیلی درباره رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار و «فرار» او به مصر را تکذیب کرد.

به گزارش نگاه نو، «یحیی السنوار هنوز در غزه است». روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار این خبر، شایعات منتشر شده اخیر در رسانه‌های صهیونیستی درباره رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه و «فرار او به مصر» یا «بروز اختلافات در داخل حماس و تلاش برای یافتن فردی جایگزین او» را برملا کرد.

وبگاه شبکه المیادین با انتشار این خبر نوشت که رسانه‌های اسرائیلی اخیرا عامدانه گزارش‌های در خصوص السنوار منتشر کرده و مدعی بروز اختلاف در میان رهبران مقاومت و حرکت السنوار از طریق تونل‌ها و ورودش به سینای مصر شده است.

رژیم صهیونیستی بیش از یک هفته پیش مدعی شده بود که حماس به دنبال جایگزینی برای یحیی السنوار در نوار غزه است و وی در داخل نوار غزه منزوی شده و هیچ‌گونه تماس و ارتباطی با او از سوی رهبران جنبش در خارج وجود ندارد.

اما عضو دفتر سیاسی حماس حسام بدران این خبر را تکذیب و اعلام کرد که «هر آنچه از سوی رهبران حماس در خارج اعلام می‌شود، با هماهنگی یحیی السنوار در غزه است».

سپس افسر بازنشسته اطلاعاتی اسرائیل رافائل جروزالمی مدعی شد که فرمانده جنبش حماس در غزه با شماری از گروگان‌های اسرائیلی از رفح به مصر رفتند.

اما روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که مقامات مسؤول اسرائیلی تاکید دارند که وی هنوز در غزه است و موضوع ترور او مورد منازعه در میان سران اسرائیلی است. این در حالی است که «کشتن او جان اسرای اسرائیلی را به خطر خواهد انداخت». این در حالی است که این ابراز نگرانی، با اقدام ارتش اشغالگر در قتل عامدانه اسرایش در نوار غزه در تضاد است.
مقامات اطلاعاتی و امنیتی غربی، آمریکایی و صهیونیستی اعتراف دارند که یافتن السنوار بسیار «دشوار» است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز