۷ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

به دلیل مرگ ناوالنی؛

کربی: «بسته تحریمی بزرگی» را علیه روسیه اعلام می‌کنیم

کربی: «بسته تحریمی بزرگی» را علیه روسیه اعلام می‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) گفت که ایالات متحده «بسته بزرگ تحریم‌ها» را به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس کرملین علیه روسیه اعلام خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بدون ارائه جزئیات درباره این اقدامات تحریمی، اعلام کرد که این بسته «روسیه را در مورد آنچه برای آقای ناوالنی رخ داده است و اقداماتش در طول جنگ در اوکراین پاسخگو خواهد کرد».

جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از اعلام مرگ ناوالنی رهبر مخالفان روسیه در زندان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را مسوول مرگ وی دانست.

برخی از کشورهای اروپایی نیز از جمله انگلیس، فنلاند، سوئد و نروژ سفیران روسیه در کشورهای خود را به دلیل مرگ ناوالنی احضار کردند. با این حال در پی این انتقادات مقامات غربی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این واکنش‌ها را غیر قابل قبول خواند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه به تازگی با بیان اینکه تحقیقات درباره علت مرگ الکسی ناوالنی ادامه دارد، گفت: سخنان سیاستمداران غربی درباره مرگ وی احمقانه است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه روز جمعه به نقل از منابع قضایی این کشور اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌ها، تلاش بیش از ۳۰ دقیقه‌ای پزشکان که بی‌درنگ در محل ظاهر شدند نیز برای احیای ناوالنی بی‌نتیجه ماند. ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ ترین منتقد پوتین معرفی می شد، در دادگاه های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان “سازمان افراطی” غیرقانونی اعلام شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز