۶ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

گسترش همکاری‌های ترکیه و ونزوئلا با هدف تجارت ۳ میلیارد دلاری

گسترش همکاری‌های ترکیه و ونزوئلا با هدف تجارت ۳ میلیارد دلاری

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ونزوئلا «جایگاه بسیار مهمی» در سیاست‌های آنکارا در منطقه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تجارت میان دو کشور که تا سال گذشته میلادی حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود، به هدف سه میلیارد دلاری تعیین شده توسط رهبران ما در سال ۲۰۲۴ برسد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان روز گذشته در نشستی خبری با همتای ونزوئلایی خود ایوان گیل، در شهر کاراکاس اظهار داشت: در مورد بسیاری از مسائل موضع مشترکی با ونزوئلا داریم، به ویژه در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی که مهم‌ترین آنها مسئله فلسطین است.

فیدان همچنین از موضع ونزوئلا در برابر «تداوم بی‌عدالتی، ظلم، بی‌قانونی، استانداردهای دوگانه و فساد نظام بین‌المللی» به‌ویژه در فلسطین تشکر کرد. وی تصریح کرد: با افزایش تعداد کشورهایی که در چنین وضعیتی قرار دارند، فشارها بیشتر خواهد شد و امیدوارم که بتوانیم با هم جلوی این ظلم را بگیریم.

وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست خبری افزود: برای کسب اطمینان از اراده متقابل برای پیشبرد روابط راهبردی میان دو کشور (ترکیه و ونزوئلا) در هر زمینه فرصت خوبی داشتیم.

فیدان با اشاره به اینکه «ترکیه و ونزوئلا روابط بسیار سازنده و رو به بهبودی» را در همه سطوح حفظ کرده‌اند، گفت: پتانسیل زیادی در اقتصاد، تجارت، معدن، انرژی، کشاورزی و گردشگری دو کشور وجود دارد.

وی پیش‌بینی کرد که حجم تجارت میان دو کشور که تا سال گذشته (میلادی) حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود، به هدف سه میلیارد دلاری تعیین شده از سوی رهبران دو کشور در سال جاری (۲۰۲۴) برسد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ترکیه در سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین در ونزوئلا مورد استقبال نیکولاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور قرار گرفت.
فیدان افزود که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در نظر دارد در سال جاری (میلادی) به ونزوئلا سفر کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز