۶ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

اسامه حمدان در گفتگو با نگاه نو:

رژیم صهیونیستی با وجود امکانات رسانه ای نتوانست افکار خود را به جهان تحمیل کند

رژیم صهیونیستی با وجود امکانات رسانه ای نتوانست افکار خود را به جهان تحمیل کند

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش حماس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نو با اشاره به اینکه بعد از هفتم اکتبر بیش از ۱۲۰ خبرنگار به شهادت رسیدند، این نکته را نشان دهنده اهمیت ماموریت رسانه‌ای در تبیین واقعیت‌های غزه دانست.

به گزارش نگاه نو، اسامه حمدان معتقد است که رسانه‌های مقاومت و به ویژه روزنامه‌نگاران مستقل بعد از عملیات طوفان الاقصی به یک تکامل و توازن رسانه‌ای در بازتاب واقعیت‌های فلسطین دست یافتند.

حمدان افزود: با تمام تلاشی که ماشین رسانه ای غرب و وابسته به اسرائیل برای وارونه نشان دادن واقعیت‌ها انجام داد اما این تجربه به شدت شکست خورد.

حمدان با اشاره به اخراج بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مستقل که در شبکه‌های غربی فعالیت می‌کردند، گفت: این افراد تنها به خاطر موضع مستقل و دفاع از یک موضع انسانی و شرافتمند اخراج شدند و این موضوع میزان دوگانگی غرب در تعامل با حقوق بشر و آزادی بیان را نشان می‌دهد.

اسامه حمدان گفت که بعد از هفتم اکتبر، پیروز واقعی، رسانه‌هایی بودند که توانستند افکار عمومی جهان را در تمامی سلیقه‌های سیاسی و جغرافیایی جهان با خود همراه کنند.

این بار رژیم صهیونیستی با تمامی امکانات رسانه‌ای و ماشین قدرتمند و ثروتمند تبلیغاتی خود نتوانست، افکار خود را به جهان تحمیل کند و حتی برای شهروندان اروپایی و آمریکایی هم باورپذیری این رسانه‌ها بی اعتبار شد.

این عضو ارشد حماس، همچنین گفت که امروز وضعیت رسانه‌های مقاومت در شرایط بهتری قرار دارد به ویژه اینکه در کنار بازدارندگی نظامی و سیاسی محور مقاومت به یک بازدارندگی رسانه‌ای نیز رسیده است.

اسامه حمدان گفت: از این رو امروز رسانه مستقل، پیروز تحولات بعد از هفتم اکتبر بود، به دلیل اینکه توانست واقعیت ‌های فلسطین را بدون انحصار رسانه‌های اسرائیلی و رسانه‌های حامی غرب به تصویر بکشد.

این عضو ارشد حماس گفت که امروز به برکت مقاومت، تراکم و حجم رسانه‌های مستقل و حامی مقاومت و استقلال رسانه افزایش پیدا کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز