۱ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

سی‌ان‌ان:

کانادا ۸۰۰ پهپاد جنگی به اوکراین ارسال می‌کند

کانادا ۸۰۰ پهپاد جنگی به اوکراین ارسال می‌کند

تارنمای شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اعلام کرد: وزیر دفاع کانادا با اشاره به نزدیک شدن به دومین سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین، از ارسال ۸۰۰ فروند پهپاد برای کمک به نیروهای نظامی کی‌یف خبر داد.

به گزارش نگاه نو به نقل از این رسانه آمریکایی، ‌بیل بلر اظهار داشت: «پهپادها به عنوان یک قابلیت حیاتی در مبارزه اوکراین علیه روسیه عمل کرده اند. با این پهپادها، نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود آگاهی و اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند تا بتوانند اهداف را سریعتر و دقیق تر ارزیابی کنند».

وی در پستی که روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، افزود: «وضعیت در خط مقدم جنگ در چندین منطقه به ویژه جایی که نیروهای روسی اکثر منابع خود را متمرکز کرده‌اند بسیار دشوار است. ما با شرکای خود برای از سرگیری و ادامه کمک‌ها همکاری می‌کنیم و در عین حال قدرت صنعت دفاعی داخلی خود را نیز افزایش می دهیم».

وزیر دفاع کانادا اضافه کرد: از آنجا که [ارسال] کمک‌های آمریکا به اوکراین در هاله‌ای از ابهام مانده است، دیگر کشورها باید به این کار کمک کنند.

در حالی که وضعیت کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایالات متحده به اوکراین همچنان در هاله ای از ابهام است، کانادا ۶۰ میلیون دلار دیگر برای جنگنده های اف-۱۶ اوکراین تخصیص داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز