۱ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

پیام تهدیدآمیز مصر به رژیم صهیونیستی؛ محتوای آن چیست؟

پیام تهدیدآمیز مصر به رژیم صهیونیستی؛ محتوای آن چیست؟

کانال 14 تلویزیون عبری درباره اسنادی که برای اولین بار توسط ارتش مصر درباره جنگ اکتبر 1973 منتشر شد، این‌ گونه گفت: «ارسال پیامی تهدیدآمیز مصر جزئیات جدیدی از جنگ اکتبر ارائه می‌دهد.»

به گزارش نگاه نو، وب‌سایت کانال now14 اعلام کرد اسناد جدیدی که دست‌نویس فرماندهان ارتش مصر درباره «جنگ یوم کیپور» – نام عبری جنگ ۶ اکتبر – است پس از بیش از ۵۰ سال برای اولین بار منتشر شد. انتشار این اسناد در این برهه، با وقایع و تحولات جنگ غزه در پیوند است.

این وب‌سایت به نقل از تلویزیون اسرائیل افزود که انتشار این استاد پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته مصر تهدید کرد که توافق عادی‌سازی با اسرائیل را به حال تعلیق درخواهد آورد.

«میشل باکشی» تحلیلگر سیاسی این وب‌سایت اظهار داشت: اسنادی که دست‌نوشته فرماندهان ارتش مصر سامل طرح‌هایی برای آماده‌سازی طرح جنگ و مدیریت آن و نیز شامل برنامه‌ریزی استراتژیک نظامی در مراحل مختلف تا زمان آتش‌بس در ۲۴ اکتبر ۱۹۷۳ است.

طبق این گزارش، همزمانی انتشار این اسناد با جنگ جاری در نوار غزه حامل پیام مهمی است؛ زیرا این انتشار بعد از آن صورت گرفت که مصر ماه گذشته تهدید کرد در صورت حمله ارتش اسرائیل به رفح، قاهره توافق صلح با تل‌آویو را تعلیق می‌کند.

وزارت دفاع مصر در وب‌سایت خود چندین سند نادر درباره جنگ اکتبر ۱۹۷۳ منتشر کرده بود که برخی از آنها درباره رسانه‌های متخصص در امور نظامی صحبت می‌کردند.

این وب‌سایت تأکید کرد که رسانه‌های مصری- به‌ویژه رسانه‌های وابسته به ارتش- نقض مهمی در زمینه آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای جنگ اکتبر ۱۹۷۳ ایفا کردند رویکردی که با وضعیت رسانه‌ها در طول جنگ ژوئم ۱۹۶۷ کاملا متفاوت بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز