۱ اسفند ۱۴۰۲
کپی شد!

پولیتیکو بررسی کرد؛

اروپا میان پوتین و ترامپ به دام افتاده است

اروپا میان پوتین و ترامپ به دام افتاده است

نشریه آمریکایی پولیتیکو با اشاره به دستاوردهای گسترده ولادیمیر پوتین در جنگ با اوکراین و احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات آینده آمریکا، به نقل از یک مقام سابق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اروپا را اسیر دام آنها خواند و نوشت: اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دوران رییس‌جمهوری‌های قدرتمند فراآتلانتیک به پایان رسیده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای «پولیتیکو»، ایوو دالدر، سفیر سابق ایالات متحده در ناتو و مدیر عامل شورای امور جهانی شیکاگو با اشاره به پیروزی‌های گسترده ولادیمیر پوتین، ‌رییس‌جمهوری روسیه در مقابل اوکراین و احتمال پیروزی دونالد ترامپ، ‌نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا گفت: اروپا در حال حاضر با بزرگ‌ترین ترس‌های خود روبه‌رو شده است.

وی در این گزارش افزود: کشورهای اروپایی به شدت از پیروزی‌های گسترده روسیه علیه اوکراین و احتمال گسترش جنگ به قاره سبز واهمه دارند. با این حال بیشترین نگرانی اروپا انتخاب مجدد دونالد ترامپ، ‌رییس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ آن کشور است، چرا که او به ناتو اعتقادی نداشته و با متحدان این کشور بیشتر شبیه دشمن رفتار می کند.

این مقام سابق ناتو در این گزارش نوشت: اروپا حق دارد نگران باشد چرا که جنگ در اوکراین خوب پیش نمی رود و خط مقدم اوکراین با کمبود مهمات و نیروهای انسانی نظامی روبرو هستند. بدون کمک نظامی بیشتر، اوکراین با تصمیمات دشوار و عقب نشینی‌های پرهزینه‌ای مواجه خواهد شد. این در حالی است که نه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده و نه هیئت کنگره هنوز نتوانسته‌اند به اوکراین یا حامیان اروپایی آن اطمینان دهند که بسته حمایتی آمریکا که از مدت‌ها پیش متوقف شده است به زودی تصویب خواهد شد.

نویسنده این مقاله رویکرد آمریکا در قبال اروپا را بیش از موفقیت‌های نظامی روسیه، موجب نگرانی اروپا دانست و افزود: ناکامی کنگره ایالات متحده در حمایت از اوکراین و هشدار ترامپ مبنی بر تشویق روسیه برای حمله به هر متحدی که سهم مالی خود به ناتو را پرداخت نکرده اروپا را در وضعیت نگران کننده‌ای قرار داده است.

دالدر در پایان گزارش خود نوشت: با توجه به رویکرد ضد اروپایی ترامپ دفاع از ناتو و قاره سبز آسان نخواهد بود و اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای به این نتیجه می رسند که حتی اگر جو بایدن، ‌رییس جمهوری کنونی آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها دوباره انتخاب شود، دوران رئیس‌جمهوری‌های قدرتمند فراآتلانتیک رو به پایان است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز