۳۰ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

سی‌ان‌ان نوشت:

نیروهای اوکراینی از جنگ خسته شده‌اند/ روس‌ها دست برتر را دارند

نیروهای اوکراینی از جنگ خسته شده‌اند/ روس‌ها دست برتر را دارند

تارنمای شبکه سی ان ان در گزارشی ضمن اشاره به اینکه همزمان با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر «آودیوکا» در منطقه دونتسک و تصرف آن توسط مسکو، پرچم روسیه در بخش‌های مهم این شهر شرقی برافراشته شد، عنوان کرد: سربازان اوکراینی با گذشته نزدیک به دو سال از این جنگ، خسته هستند.

به گزارش نگاه نو، سی‌ان‌ان ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: ارتش اوکراین همچنان در پی عقب‌نشینی از شهر آودیوکا، در امتداد خط مقدم که نزدیک به یک هزار کیلومتر از مرز با روسیه در شمال تا دریای سیاه را شامل می شود، تحت فشار دشمن است.

به نوشته این شبکه خبری، ارتش روسیه احتمالا نقطه آسیب پذیری طرف مقابل را احساس کرده است. گزارش ها حاکی است سربازان اوکراینی با گذشته نزدیک به دو سال از این جنگ، خسته هستند و با جایگزینی والری زالوژانی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین توسط الکساندر سیرسکی و کمبود مهمات همزمان با ضعف در نیروی هوایی به نظر می رسد کی‌یف تحت فشار فزاینده قرار دارد.

از سوی دیگر، در حالی که هدف ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین بازپس گیری تمام اراضی اشغالی عنوان شده، اوکراینی ها اکنون در تلاش هستند تا از ورود روس ها به حدود ۱۸ درصد از قلمرویی که پیش از این تصرف شده بود، جلوگیری کنند.

در این میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز هدف خود را تصرف تمام مناطق شرقی لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است، هرچند بسیاری از ناظران بر این باور هستند که وی در صورت وجود فرصت به این مقدار بسنده نمی کند.

براساس گزاش های کنونی، روسیه در حال حاضر در مرزهای جنوبی نزدیک به ۵۰ هزار نیرو تجمیع کرده است.

ایوان تیموچکو رئیس شورای ذخیره نیروهای زمینی اوکراین گفت: اگرچه تمرکز ما در هفته های اخیر شهر آودیوکا بوده، اما در واقع جنگ بسیار شدیدی در بخش لیمان-کوپیانسک و در نزدیکی باخموت (در جبهه جنوبی) در جریان است.

ارتش اوکراین نیز دیروز یکشنبه گزارش داد که طی روز گذشته، روس‌ها ۲۳ تلاش برای درهم شکستن خطوط دفاعی ما انجام داده اند. اوکراین هنوز نزدیک به نیمی از منطقه دونتسک را در اختیار دارد که تصرف آن هدف نخست تهاجم روسیه بوده است.

سی‌ان‌ان در پایان یادآور شد که با ادامه کمبود تسلیحات و مهمات در اوکراین به دلیل عدم تصویب بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری کنگره آمریکا، روس ها دست بالا را در مهمات توپخانه، زرهی و نیروی هوایی دارند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز