۲۹ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

درباره چشم انداز صلح؛

وزیران خارجه اوکراین و چین گفتگو کردند

وزیران خارجه اوکراین و چین گفتگو کردند

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت که با «وانگ ئی» (Wang Yi) وزیر امور خارجه چین در مورد چشم انداز صلح گفتگو کرده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری رویترز، درحالی که جنگ اوکراین به دومین سال خود نزدیک می‌شود، کولبا گفت که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در راستای طرح تحکیم روابط کی‌یف با پکن، با همتای چینی خود گفتگو کرده است.

بنابراین گزارش وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) در این باره نوشت: “(در جریان نشست امنیتی مونیخ) با «وانگ ئی» همتای چینی‌ام ملاقات و با او در باره ادامه مذاکرات دوجانبه، تجارت و لزوم برقراری صلح پایدار و عادلانه در اوکراین گفتگو کردم.”

کولبا گفت که وی درباره طرح اوکراین برای برگزاری نشست جهانی صلح نیز که از سوی سوئیس نیز مورد موافقت قرار گرفت، با همتای چینی گفت وکو کرده و طرفین بر لزوم ادامه ارتباط بین اوکراین و چین در تمامی سطوح و ادامه این مذاکرات توافق کردند.

طبق این گزارش، اگرچه دولت چین هنوز خبری در باره جزئیات این مذاکرات منتشر نکرده؛ اما براساس بیانیه ای که وزارت خارجه چین طبق اظهارات وانگ ئی در این کنفرانس منتشر کرد؛ آمده است که چین بر پیشبرد مذاکرات صلح و ایفای نقش مثبت در بازگرداندن صلح پافشاری کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز