۲۹ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

علی باقری:

لازمه خروج آمریکا از منطقه پیوند برادرانه با کشورهای همسایه است

لازمه خروج آمریکا از منطقه پیوند برادرانه با کشورهای همسایه است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط ایران با کشورهای همسایه گفت: خروج آمریکا از منطقه لازمه‌اش این است که یک پیوند برادرانه و دوستانه با کشورهای همسایه داشته باشیم، این یک تصمیم راهبردی دولت ایران است.

به گزارش نگاه نو، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان درباره روابط با کشورهای همسایه تصریح کرد: تعاملی که دولت با کشورهای همسایه دارد و مبتنی بر تصمیم نظام است، راهبردی است. ما با همه کشورهای همسایه به جز یک کشور، مناسبات خوب داریم. چه آذربایجان در شمال، چه عربستان، امارات، قطر و عمان و کویت در جنوب و چه در غرب ترکیه و عراق و چه در شرق افغانستان و پاکستان، ما مناسبات خوبی داریم. به ویژه شخص آقای رئیس جمهور در قامت یک رییس دولت فعال در عرصه سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی توانستند گره‌های مهمی را در مناسبات با کشورهای همسایه بگشایند.

وی افزود: از جمله کشوری که مناسبات خوبی داریم و باید داشته باشیم کشور آذربایجان است. این کشور پیوندهای تاریخی، تمدنی، دینی و مذهبی ناگسستنی با ما دارد. لذا در این عرصه بسیار مناسبات رو به جلویی داریم و این نوع نگاهی که دولت دارد، نشان دهنده این است که یک اراده جدی در نظام برای تعامل هم افزا با کشورهای منطقه وجود دارد.

باقری ادامه داد: ما در مقابل کشورهای دیگر ممکن است رهیافتمان تهدیدزدایی باشد. ولی در. مورد کشورهای منطقه و همسایه اولویتمان تنش زدایی است. قطعا ما اجازه نخواهیم داد بیگانگان از شکاف های احتمالی بین ما و برخی همسایگان سواستفاده کننند. ما با تحکیم پیوندهای بسیار راهبردی و ریشه دار با کشورهای همسایه قطعا اراده جدی داریم برای اینکه یک منطقه ای با ثبات توام با همکاری جمعی و امنیت جمعی را ایجاد کنیم تا آن نگاهی که حضرت آقا دارند مبنی بر اینکه آمریکا باید از منطقه برود، بسترش فراهم شود.

وی تاکید کرد: خروج آمریکا از منطقه لازمه‌اش این است که یک پیوند برادرانه و دوستانه با کشورهای همسایه داشته باشیم. این یک تصمیم راهبردی دولت ایران است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز