۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

در پی مرگ ناوالنی؛

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

در پی مرگ چهره مخالف مسکو الکسی ناوالنی، وزارت خارجه بریتانیا امروز شنبه سفیر روسیه در لندن را به محل این وزارتخانه احضار کرد.

به گزارش نگاه نو، وزارت خارجه انگلیس در رابطه با مرگ مخالف غربگرای کرملین الکسی ناوالنی، سفیر مسکو در لندن را احضار کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس مدعی شد «مقام‌های روسیه ناوالنی را تهدید می‌دیدند و مرگش باید به طور کامل و شفاف مورد بررسی قرار گیرد».

در بیانیه این وزاتخانه آمده است «سفیر روسیه احضار شد تا برای او روشن شود که ما مقام‌های روسیه را مسئول [مرگ ناوالنی] می‌دانیم».

بعدازظهر ۱۶ فوریه (جمعه، ۲۷ بهمن)، سرویس زندان فدرال ناحیه اداری یامالو-ننتس مرگ ناوالنی را اعلام کرد. این نهاد اعلام کرد که او هنگام راه رفتن در زندان احساس بیماری کرد و تقریباً بلافاصله از هوش رفت و پزشکان پس از بیش از نیم ساعت تلاش برای احیای او نتوانستند جانش را نجات دهند.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف تصریح کرد که سازمان زندان فدرال در حال انجام تحقیقات است و پزشکان باید علت این حادثه را مشخص کنند.

مرگ ناوالنی اما با واکنش کشورهای غربی حامی او همراه بود و آن‌ها انگشت اتهام را پیش از به نتیجه رسیدن تحقیقات به سمت مسکو نشانه رفتند.

رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، پوتین مسئول مرگ ناوالنی دانست. آناتولی آنتونوف نماینده روسیه در سازمان ملل واکنش ایالات متحده را مداخله در امور داخلی مسکو خواند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز