۲۷ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

قاسم الاعرجی:

امنیت عراق و ایران به هم گره خورده است

امنیت عراق و ایران به هم گره خورده است

مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه امنیت این کشور و ایران به هم گره خورده است، بر اهمیت اقدام برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه از طریق همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از المعلومه، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ایران اعلام کرد که امنیت عراق و ایران به هم گره خورده است.

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به دیدار الاعرجی با رئیس قوه قضاییه ایران به محورهای رایزنی طرفین اشاره کرد که در آن روابط تاریخی میان دو کشور بررسی و بر اهمیت تداوم تقویت همکاری میان بغداد و تهران در همه زمینه‌ها تاکید شده است.

الاعرجی در این دیدار تاکید کرد: امنیت عراق و ایران یکی است و بغداد بر اجرای توافقنامه امنیتی میان دو کشور تمایل دارد. وی بر اهمیت اقدام برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه از طریق همکاری دو کشور تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق بار دیگر تاکید کرد که دولت این کشور اجازه نخواهد داد که اراضی آن محلی برای حمله به کشورهای همسایه یا هر کشور دیگری باشد. الاعرجی درباره موضع عراق در قبال غزه نیز گفت:موضع اصولی ما مخالفت و محکومیت کشتار ساکنان بی گناه غزه است.

از سوی دیگر، رئیس قوه قضاییه ایران نیز بر اهمیت همگرایی میان دو کشور و ضرورت به کار بستن همه تلاشها برای تحقق امنیت پایدار در راستای تحقق منافع مشترک کشورهای منطقه و دنیا تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران و عراق، خواستار عدم اجرای توافق‌های امنیتی دو کشور هستند، خطاب به مشاور امنیت ملی عراق گفت: امیدوار هستیم نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن کامل توافقات امنیتی منعقد شده میان دو کشور، اهتمام داشته باشید.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز