۲۶ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

دستور کارهای رئیس دستگاه دیپلماسی در سفر به منطقه/ ساز و کارهای بین المللی ناتوان در توقف جنگ

دستور کارهای رئیس دستگاه دیپلماسی در سفر به منطقه/ ساز و کارهای بین المللی ناتوان در توقف جنگ

توسعه تعاملات و همکاری های ایران با کشورهای منطقه، مبارزه مشترک با تروریسم در راستای ایجاد صلح و ثبات، تاکید بر توقف جنگ غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به آن منطقه، از جمله دستورکارهای وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به کشورهای منطقه بود.

به گزارش نگاه نو، بنا به آنچه در این مدت نزدیک به ۵ ماه شاهد بودیم، جمهوری اسلامی ایران بیشترین تلاش دیپلماتیک را در راستای توقف جنگ غزه و احقاق حقوق فلسطینیان تا به امروز انجام داده و آنطور که مقامات دستگاه دیپلماسی ایران گفتند، از تمام توان و ظرفیت های داخلی و خارجی که ایران میتوانست (سازوکارها و ائتلاف های منطقه ای و بین المللی) در این خصوص از ابتدای بحران غزه استفاده شده است.

در دیدارهای انجام شده وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات عالی رتبه لبنانی، سوری و قطری و البته ملاقات هایی که امیرعبداللهیان با برخی رهبران گروه های مقاومت منطقه در این دور از سفرهای منطقه ای انجام داده، تاکید همه طرف ها بر لزوم هرچه سریعتر توقف جنگ، جنایات و نسل کشی از سوی رژیم اسرائیل بوده است.

شاید بتوان دور تازه سفر منطقه‌ای حسین امیرعبداللهیان که از روز جمعه گذشته و با سفر به بیروت آغاز و پس از آن دمشق و دوحه هم به عنوان مقاصد بعدی سفر وزیر انتخاب شدند را گام دیگری در تداوم تلاش‌های مستمر و گسترده ایران از ابتدای بحران غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

ایرنا

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز