۲۵ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

با هدف صادرات هواپیماهای نظامی؛

کره جنوبی و کلمبیا توافق‌نامه امضا کردند

کره جنوبی و کلمبیا توافق‌نامه امضا کردند

کره جنوبی و کلمبیا، در میانه افزایش تلاش‌های سئول برای صادرات هواپیما به این کشور آمریکای جنوبی، توافقنامه‌ای را برای به رسمیت شناختن متقابل صلاحیت پرواز هواپیماهای نظامی خود امضا کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اداره برنامه‌های تدارکاتی دفاعی کره جنوبی (DAPA) گفت این سند را با نیروی هوایی کلمبیا امضا کرده است که به دو طرف اجازه می‌دهد تا صلاحیت پرواز هواپیماهای نظامی بومی خود را به رسمیت بشناسند.

صلاحیت پرواز معیار مهم مناسب بودن هواپیماها برای انجام پروازی ایمن است. این اولین بار است که سئول با کشوری از آمریکای جنوبی چنین توافق‌نامه‌ای را امضا می‌کند. کره جنوبی پیش از این چنین توافق‌نامه‌هایی را با آمریکا، اسپانیا، فرانسه، استرالیا و لهستان امضا کرده بود.

اداره برنامه‌های تدارکاتی دفاعی کره جنوبی گفته است که انتظار دارد این اقدام با تلاش‌های کلمبیا برای نوسازی ناوگان فرسوده هواپیماهای نظامی سبک خود، برای سئول سودمند باشد.

«صنایع هوافضای کره»، تنها تولیدکننده جت کره جنوبی، پس از انجام معاملات با لهستان، مالزی و دیگر کشورها برای افزایش صادرات هواپیمای نظامی سبک FA-50 خود تلاش می‌کند.

اداره برنامه‌های تدارکاتی دفاعی کره جنوبی گفته است که قصد دارد توافق‌نامه صلاحیت پرواز نظامی دوطرفه بیشتری را با کشورهای اروپا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای مرکزی و جنوبی امضا کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز