۲۵ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای جلوگیری از قتل‌ عام در رفح

درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای جلوگیری از قتل‌ عام در رفح

منابع خبری گزارش دادند، آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرده است تا برای جلوگیری از عملیات رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب غزه ورود کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از الشرق الاوسط، آفریقای جنوبی اعلام کرد از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است تا تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینیان در رفح انجام دهد.

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری خواسته است تا از قدرت خود برای جلوگیری نقض حقوق فلسطینیان در رفح با توجه به قصد رژیم صهیونیستی برای گسترش دادن عملیات نظامی در این شهر، استفاده کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

دیوان بین المللی دادگستری در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری، رژیم اسرائیل را در حمله وحشیانه به مردم غزه محکوم کرد که اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را شامل نشد.

شمار شهدا از آغاز تجاوز علیه غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به بیش از ۲۸ هزار و شمار زخمی‌ها هم به بیش از ۶۸ هزار نفر رسیده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز