۲۳ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

کره‌ شمالی:

اسرائیل وسیله‌ای برای حفظ نفوذ غرب در خاورمیانه است

اسرائیل وسیله‌ای برای حفظ نفوذ غرب در خاورمیانه است

کره‌شمالی ضمن انتقاد شدید از کشورهای غربی و آمریکا برای تامین سلاح رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که غرب از رژیم صهیونیستی برای حفظ نفوذ خود در منطقه خاورمیانه استفاده می‌کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، یانگ مایونگ- سونگ دبیرکل انجمن عربی- کره‌شمالی در بیانیه‌ای که از طریق وزارت خارجه این کشور منتشر شده، بیان کرد که محکومیت بین‌المللی آمریکا برای حمایت بی‌شائبه از رفتار غیرانسانی اسرائیل افزایش یافته است.

یانگ اشاره کرد که آمریکا از استانداردهای دوگانه برای پاسخ به جنگ در اوکراین و جنگ در غزه استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی یک «قارچ سمی» کاشته شده توسط غرب در منطقه است، گفت که ایالات متحده و غرب روسیه را به عنوان «متجاوز» در جنگ اوکراین محکوم می‌کنند در حالی که چشم خود را بر جنایات وحشیانه اسرائیل می‌بندند.

این مقام کره‌ شمالی افزود: آمریکا و غرب با دامن زدن به درگیری‌های بین قوم یهود و عرب، از اسرائیل برای حفظ نفوذ در خاورمیانه استفاده می‌کنند.

یانگ ابراز داشت: این ایالات متحده و کشورهای غربی بودند که تصمیم بسیار ظالمانه برای تجزیه فلسطین و تأسیس یک کشور عربی و یک کشور یهودی را در دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نوامبر ۱۹۴۷ طراحی کردند.

دبیرکل انجمن عربی- کره‌شمالی خاطرنشان کرد: این ایالات متحده و کشورهای غربی بودند که پس از ایجاد اسرائیل، هزاران جنگ‌افزار را به «یهودی‌ها» تحویل دادند تا به جاه‌طلبی‌های خود برای گسترش سرزمینی آنها دامن بزنند.

این مقام پیونگ یانگ اعلام کرد که واشنگتن با ارائه تسلیحات از جمله بمب‌های فسفر سفید و بمب‌های سنگرشکن به رژیم صهیونیستی از «کشتار دسته جمعی» چشم پوشی می‌کند.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به غزه و تداوم بمباران مناطق مسکونی محاصره شده در این باریکه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز