۲۳ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

توسط دیمیتری پسکوف؛

کرملین درباره سرنوشت سفارت اوکراین و سخنان ترامپ واکنش نشان داد

کرملین درباره سرنوشت سفارت اوکراین و سخنان ترامپ واکنش نشان داد

موضوع سرنوشت ساختمان‌های سفارت اوکراین در روسیه با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز عملیات نظامی در کانون بحث قرار گرفته و سخنگوی کرملین در این باره معتقد است: سرنوشت این ساختمان‌ها پس از پایان قرارداد اجاره، مطابق با منافع روسیه تعیین خواهد شد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این باره گفت: این موضوع بیشتر به حوزه سیاست خارجی مربوط می شود و در این مورد وزارت امور خارجه، نهاد هماهنگ کننده است و کار همه سازمان‌های دولتی، حتی مقامات شهری را در زمینه سیاست خارجی هماهنگ می کند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم‌گیری درباره ساختمان‌های سفارت اوکراین در روسیه با کرملین هماهنگ شده است، گفت:‌ همه تصمیمات بر اساس منافع ما اتخاذ خواهد شد.

پیش از این، اداره املاک شهر مسکو از تصمیم خود برای فسخ قراردادهای اجاره زمین های ارائه شده برای محل سفارت اوکراین خبر داده بود.

خودداری از اظهارنظر درباره سخنان ترامپ

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز دوشنبه از اظهارنظر درباره سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا درباره کمک ناتو در مقابله با فدراسیون روسیه خودداری کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی در این باره افزود: من همچنان دستیار مطبوعاتی پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هستم، نه ترامپ.

به نوشته رسانه روس،‌ دونالد ترامپ که به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی جمهوری خواهان است، پیش از این در کارولینای جنوبی به یکی از نشست‌های قبلی‌اش با رهبران ناتو اشاره کرده و گفته است: یکی از رؤسای جمهور یک کشور بزرگ بلند شد و پرسید: «اگر ما پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند، از ما محافظت می‌کنید؟» گفتم: «شما پول ندادید؟ آیا پرداختت را دیر کردی؟»

او گفت: «بله، فرض کنیم این اتفاق می‌افتد.». ترامپ در پاسخ گفته است: نه، من از شما دفاع نمی‌کنم، علاوه بر این، آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند. شما باید هزینه کنید. ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا مشخص نکرد که این گفتگو در چه زمانی و در کجا انجام شده و کدام یک از رؤسای کشورها،‌ چنین سوالی را از وی پرسیده است.

تحقیقات درباره خروج غیرقانونی ۶۰ هواپیما از روسیه ادامه دارد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خبر یک روزنامه روس در زمینه خروج غیرقانونی ۶۰ فروند هواپیما از روسیه گفت:‌ این سؤال باید به مقامات تحقیقاتی مطرح شود، در این مورد، اقدامات تحقیقاتی در حال انجام است. پسکوف افزود: کرملین حق اظهار نظر در مورد موضوع تحقیقات در دفتر مرکزی آژانس فدرال حمل و نقل هوایی را ندارد.

پیش از این، روزنامه ایزوستیا گزارش داده بود که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در حال انجام تحقیقات در دفتر آژانس فدرال است. به گفته این نشریه، بیش از ۶۰ هواپیما به طور غیرقانونی از حوزه قضایی روسیه خارج شده اند. به نوشته ایزوستیا، دو پرونده قضایی با عناوین سهل انگاری و سوء استفاده از قدرت در این زمینه تشکیل شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز