۲۰ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

شکست روسیه در میدان جنگ غیر ممکن است

شکست روسیه در میدان جنگ غیر ممکن است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه احتمال حمله به لهستان و لتونی را رد کرد و در عین حال گفت که نمی‌توان روسیه را در اوکراین شکست داد و شکست راهبردی این کشور در جنگ غیر ممکن است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پوتین در مصاحبه با «تاکر کارلسون» خبرنگار آمریکایی که پنجشنبه شب منتشر شد، درباره احتمال حمله روسیه به لهستان گفت: تنها در یک صورت این احتمال وجود دارد و آن زمانی است که این کشور به ما حمله کند. ما چشمداشتی به لهستان، لتونی و یا هیچ جای دیگری نداریم.

پوتین در مصاحبه‌ای دو ساعته با این خبرنگار سابق فاکس نیوز از اقدام نظامی کشورش در اوکراین دفاع کرد و افزود: تاکنون هیاهو و غوغای زیادی درباره تحمیل شکست راهبردی بر روسیه در میدان جنگ وجود داشته است. اما به نظر من، این مساله غیرممکن است.

وی در پیامی خطاب به کنگره آمریکا اظهار کرد: چیزی که به رهبری آمریکای می‌گوییم این است که اگر خواهان توقف جنگ هستید باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنید.

رئیس جمهوری روسیه درباره احتمال رفتن جو بایدن از کاخ سفید و بازگشت دونالد ترامپ به قدرت گفت: می‌پرسید اگر رهبر دیگری بر سر کار بیاید اوضاع تغییر خواهد کرد؟ مساله به تغییر رهبری و یک فرد خاص مربوط نمی‌شود بلکه مساله به ذهنیت نخبگان مربوط می‌شود.

وی همچنین اوکراین را یک کشور مصنوعی خواند که به خواست جوزف استالین ایجاد شد. پوتین درباره احتمال عضویت اوکراین در ناتو نیز اظهار کرد: پس از فروپاشی اتحاد شوروی هرگز موافق گسترش ناتو نبودیم. درخواست ما در طول چند دهه این بود که این کار (گسترش ناتو) انجام نشود.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با صدور فرمانی مذاکره با مسکو را ممنوع کرده است، تاکید کرد که روسیه آماده مذاکره است.

وی تصریح کرد: ما هرگز مذاکره را رد نکردیم. آنها بودند که علنا مذاکره را رد کردند. ما همیشه آماده شنیدن هستیم. او (زلنسکی) فرمانش را لغو کرده و وارد مذاکره شود.

رئیس جمهوری روسیه عنوان کرد: دیر یا زود یک توافق ایجاد خواهد شد. شاید با توجه به اوضاع جاری، این گفته عجیب به نظر برسد. اما روابط بین دو مردم سرانجام بازسازی خواهد شد. این مساله زمان می‌برد اما در نهایت، این روابط التیام خواهد یافت.

پوتین همچنین گفت که کشورهای ناتو خواهان مذاکره با روسیه درباره اوضاع امنیتی جاری هستند اما نمی‌دانند که چگونه این کار را انجام دهند.

رئیس جمهوری روسیه درباره سران ناتو افزود: آنها می‌خواهند با صحبت از تهدید خیالی روسیه مردم خودشان را مرعوب کنند. اما تحلیلگران و مردمان فکور و افراد باهوش خوب می‌دانند که این اظهارات، جعلی است.

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود به چین نیز پرداخت و گفت: غرب از یک چین قوی بیشتر از یک روسیه قوی می‌ترسد زیرا روسیه ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و چین یک و نیم میلیارد نفر. همچنین چین سالانه پنج درصد رشد دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز