۱۹ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

مدودف به ناتو در مورد درگیری آخرالزمانی هشدار داد

مدودف به ناتو در مورد درگیری آخرالزمانی هشدار داد

رئیس جمهوری سابق روسیه درباره لفاظی مقامات غربی در خصوص آمادگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای درگیری احتمالی نظامی هشدار داد و گفت این درگیری به منزله پایان جهان خواهد بود.

به گزارش نگاه نو، نیوزویک نوشت: دیمیتری مدودف درباره استفاده از موشک های بالستیک تهدید کرد و درباره رسیدن آخر زمان در صورت رویارویی روسیه و ناتو هشدار داد.

این گزارش افزود: معاون رئیس شورای امنیت روسیه و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: گفتمان خطرناکی درباره احتمال جنگ بین مسکو و ناتو در بین سران سیاسی این ائتلاف مطرح است هر چند که روسیه «بارها» گفته که قصد وارد شدن در این درگیری را ندارد.

مدودف گفت هدف از این ادعاها توجیه هزینه کلان اوکراین از سوی متحدانش برای تولید بیشتر تانک، گلوله، هواپیمای بدون سرنشین و دیگر تسلیحات است.

مدودف با اشاره به توانایی نظامی ائتلاف ناتو که بودجه نظامی آن بیش از یک و نیم تریلیون دلار است، گفت در صورت وقوع درگیری بین دو طرف، واکنش روسیه «نامتقارن» خواهد بود و توضیح داد که موشک های بالستیک و کروز با کلاهک های ویژه برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان استفاده می شود. به دلیل غیرقابل مقایسه بودن قابلیت‌های نظامی ما با ائتلاف ناتو، روسیه چاره ای جز استفاده از این موشک ها ندارد.

مدودف در پیام تلگرامی روز چهارشنبه خود نوشت: این بر اساس اسناد دکترین نظامی است و از سوی همه به خوبی شناخته شده است. این همان آخرزمان بدنام است، یعنی پایان همه چیز.

رئیس جموری سابق روسیه نوشت: بنابراین سیاستمداران غربی باید به رای دهندگان خود این حقیقت تلخ را بگویند نه این که آنها را احمق های بی مغز فرض کنند. به آنها توضیح دهید که واقعا چه اتفاقی رخ خواهد داد و شعارهای نادرست درباره آمادگی برای جنگ با روسیه را تکرار نکنید.

نیوزیوک نوشت: مدودف بارها هشدار داده است که جنگ هسته ای می تواند پیامد درگیری اوکراین باشد و این موضوع به طور مرتب در تلویزیون دولتی روسیه مورد بحث قرار می گیرد. این رسانه افزود: پوتین در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت که مسکو از سلاح های هسته ای برای دفاع از «تمامیت ارضی» خود استفاده خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز