۱۶ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

بزرگترین شکست بایدن از ترامپ در آخرین نظرسنجی شبکه «ان‌بی‌سی»

بزرگترین شکست بایدن از ترامپ در آخرین نظرسنجی شبکه «ان‌بی‌سی»

جدیدترین نظرسنجی شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا در ژانویه (دی ماه) ‌ حاکی است جو بایدن، ‌رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا کمترین امتیاز را در برابر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور طی پنج سال اخیر کسب کرده و با ۴۲ درصد آراء در مقابل ۴۷ درصد از او فاصله زیادی گرفته است.

به گزارش نگاه نو به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، در ‌۱۶ نظرسنجی که این شبکه طی پنج سال در مورد رقابت احتمالی میان ترامپ و بایدن انجام داده است. از نظر تاریخی، بایدن نسبت به سلف خود برتری داشته است، اما سال گذشته این روند معکوس یافت و آمار رای‌دهندگان ترامپ در نوامبر سال گذشته (آبان ماه) از بایدن فراتر رفت. روندی که تا به امروز ادامه دارد.

این گزارش افزود: زمانی که نامزدهای احزاب دیگر نیز به این ترکیب دو نفره بایدن و ترامپ (از دو حزب همیشه حاکم) اضافه شدند، برتری ترامپ به شش امتیاز افزایش یافته و بایدن را در یک مقیاس ۴۱ درصد به ۳۵ درصد شکست داد.

در این نظرسنجی، نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و فرماندار کارولینای جنوبی، با ۴۵ درصد آراء از بایدن با ۳۶ درصد جلوتر است.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت بایدن به ۳۷ درصد کاهش یافته و ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد او به‌عنوان رییس‌جمهوری ناراضی هستند. در نظرسنجی‌های این شبکه این پایین‌ترین رتبه‌ای است که یک رییس‌جمهوری آمربکا از زمان جورج دبلیو بوش، ‌رئیس‌جمهوری پیشین کسب کرده است.

نکته قابل‌ تامل دیگری که این سنجش به آن اشاره می‌کند این‌که با وجود پایین بودن نرخ بیکاری و کاهش تورم اقتصادی امریکا در دولت بایدن، ۵۵ درصد از رای‌دهندگان گفتند در زمینه اقتصادی به ترامپ بیش از بایدن اعتماد دارند. همچنین پاسخ‌دهندگان با اختلاف ۲۱ امتیازی گفتند که به لحاظ برخورداری از «سلامت روحی و جسمی لازم برای رئیس‌جمهوری شدن» بیشتر از بایدن به ترامپ اعتماد دارند.

این گزارش در پایان، آمار اخیر را نشانه‌ هشداردهنده‌ ای برای کارزار بایدن در آستانه رقابت احتمالی پنجم نوامبر (آبان ۱۴۰۳) توصیف کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز