۹ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

امیرعبداللهیان

امنیت پاکستان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم

امنیت پاکستان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم

حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود در اسلام‌ آباد گفت که ایران و پاکستان به تروریست‌ها مجال نخواهند داد که به روابط و امنیت دو کشور لطمه وارد کنند.

به گزارش نگاه نو، حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس مشترک خبری با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان گفت که دو کشور طی سال‌های اخیر شهدای بسیاری را در مسیر جنگ علیه تروریسم تقدیم کرده‌اند.

وی افزود که تروریست‌ها در مرزهای ایران و پاکستان از سوی گروه‌های ثالث حمایت شده و هرگز خیرخواه روابط ما نیستند. امیرعبداللهیان تاکید کرد که ما با صدای بلند می گوییم که ایران و پاکستان هرگز به تروریست‌ها اجازه نخواهند داد که به روابط و امنیت مرزهای ما لطمه وارد کنند.

وی تاکید کرد: مبارزه موثر علیه تروریسم توسط هر دو کشور اجتناب ناپذیر است و اتفاق نظر داریم که مرزهای دو کشور را به مرزهای اقتصادی، توسعه و مرزهای رفاه مردم ساکن در هر دو سوی مرز تغییر دهیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: در سایه همکاری نیرومند تهران و اسلام‌آباد به تروریست‌ها مجال نخواهیم داد که امنیت دو کشور و امنیت دو ملت را در خطر قرار دهند.

وی اعلام کرد: ما دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به پاکستان را از دولت این کشور دریافت کرده‌ایم لذا امروز توافق کردیم که با یکدیگر روی این برنامه کار کنیم تا این سفر به کشور دوست و برادر پاکستان در آینده نزدیک انجام شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، نظامی و امنیتی بنا بر دعوت همتای پاکستانی خود برای گفت‌ وگوهای دوجانبه وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

وی صبح امروز با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود دیدار کرد و پس از آن اجلاس هیات‌های بلندپایه ایران و پاکستان برگزار شد. دیدار با انوار الحق کاکر نخست وزیر و ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر رسمی یک روزه به اسلام‌آباد خواهد بود.

این سومین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه به پاکستان از زمان آغاز کار دولت سیزدهم محسوب می‌شود. وی تابستان امسال در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی سفر ۲ روزه به اسلام‌آباد و کراچی انجام داد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز