۸ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

تاکید چین بر تقویت روابط با طالبان

تاکید چین بر تقویت روابط با طالبان

معاون بخش آسیایی وزارت خارجه چین با سفیر طالبان دیدار کرد و ضمن تاکید پکن بر تقویت روابط با طالبان، دو طرف درباره مسائل بازرگانی و کنسولی میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از طلوع نیوز، در صفحه شبکه اجتماعی ایکس سفارت افغانستان در پکن آمده است ما مینگ معاون بخش آسیایی وزارت خارجه چین در این دیدار در مورد تقویت روابط دیپلماتیک چین با طالبان اطمینان داد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در خصوص این دیدار گفت: عموما بحث درباره روابط میان افغانستان و چین صورت گرفت؛ از جمله تجارت در افغانستان، سرمایه‌گذاری، پروژه‌های چین با افغانستان که آغاز شده و یا در جریان کار است و همچنان در مورد ارتباطات افغانستان با چین بحث و گفتگو شد.

همزمان اسدالله بلال کریمی سفیر طالبان در چین از کشورهای شرکت‌کننده در نشست منطقه‌ای کشورهای عضو گروه تماس در کابل ایجاد فرصت همکاری متقابل با افغانستان را خواستارشد.

برخی آگاهان سیاسی بر این باورند که تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه به سود افغانستان است و این کار سبب خواهد شد چالش‌های سیاسی افغانستان با جامعه جهانی کاهش یابد.

سلیم پیگیر، کارشناس مسایل سیاسی گفت: هر قدر طالبان روابط خوب و حسنه با کشورهای بزرگ جهان و منقطه داشته باشد، به نفع خود طالبان و مردم افغانستان تمام می‌شود.

چین از جمله کشورهایی است که پس از روی کار آمدن دوباره طالبان روابط خوبی با این حکومت دارد؛ اما تاکنون طالبان را به‌ رسمیت نشناخته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز