۸ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

حسین امیرعبداللهیان:

به زودی به پاکستان می‌روم و احمدیان هم به عراق خواهد رفت

به زودی به پاکستان می‌روم و احمدیان هم به عراق خواهد رفت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد که به زودی به پاکستان می‌رود و علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم قرار است به عراق سفر کند.

به گزارش نگاه نو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) هشتم بهمن ماه و در هفتمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران؛ چندجانبه گرایی در تاریخ روابط خارجی ایران در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی اعلام کرد که بزودی به پاکستان می‌رود.

وی همچنین اعلام کرد که علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت نیز قرار است به عراق سفر کند تا گفت‌وگوهای ثمربخشی برای امنیت بیشتر منطقه و امنیت مشترک ایران و پاکستان و ایران و عراق داشته باشیم.

وزیر خارجه بیان کرد که دشمنان با استفاده از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تلاش کرده‌اند سیاست همسایگی ایران را هدف قرار دهند، خاطرنشان کرد: همانگونه که بر سیاست همسایگی تمرکز ویژه‌ای داریم، امنیت را در دل سیاست همسایگی دیده و تعریف کرده‌ایم. هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد:‌ در روزهای گذشته شاهد تحرکاتی تروریستی در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و مناطقی در استان بلوچستان کشور دوست و برادر و همسایه پاکستان بودیم. برای صیانت از امنیت کشور و امنیت مرزها و امنیت منطقه و با این نگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان و امنیت ایران، عراق و پاکستان را هدف قرار داده‌اند، با نگاه به تمرکز بر فهم مشترک و راه‌حل‌های سیاسی نسبت به آنچه در استان بلوچستان پاکستان رخ داد و نسبت به آنچه در اقلیم کردستان عراق رخ داد، گفت‌وگوهای سازنده و مثبتی را با مقامات این کشورها انجام دادیم.

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب بزودی عازم پاکستان خواهم شد و برادرم آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی عازم عراق خواهند شد تا گفت‌وگوهای ثمربخشی را برای امنیت بیشتر منطقه و امنیت مشترک ایران و پاکستان و ایران و عراق داشته باشیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز