۷ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

برآورد تحلیلگران سیاسی از «صدمات جدی» جنگ غزه به دولت بایدن

برآورد تحلیلگران سیاسی از «صدمات جدی» جنگ غزه به دولت بایدن

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحلیلگران سیاسی هرچه بیشتر به لطمات سیاسی ناشی از حمایت دولت بایدن از نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه اذعان می‌کنند.

به گزارش نگاه نو به نقل از شبکه خبری سی ان ان، با گذشت چهار ماه از آغاز کشتار در غزه، تحلیلگران سیاسی هرچه بیشتر بر تبعات منفی حمایت دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل بر آینده سیاسی وی صحه می‌گذارند.

باراک راویس، خبرنگار آکسیوس و تحلیلگر مسائل خارجی سی‌ ان ان با تیره و تار خواندن روند صلح و رو به وخامت گذاردن روابط آمریکا با رژیم اسرائیل، بر ضرورت فائق آمدن بر موانع صلح تأکید کرد.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر در آستانه نشست فردا (یکشنبه) که با حضور رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سی آی ای) و نخست‌وزیر قطر انجام خواهد شد، و همچنین لو رفتن فایل صوتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی‌بر انتقاد از مواضع دولت قطر، روند مذاکرات صلح در غزه را بسیار کند توصیف کرد.

راویس همچنین دلیل تنش فزاینده در روابط بایدن و نتانیاهو و تأکید پشت‌پرده بایدن مبنی‌بر لزوم خاتمه یافتن جنگ را قرار گرفتن در آستانه انتخابات ماه نوامبر (آبان/آذر) سال جاری و صدمات سیاسی جبران‌ناپذیر این جنگ برای دولتش ذکر کرد.

او با نقل قول از چهره‌های ارشد دولت بایدن عنوان کرد «هر روز میزان ریزش سیاسی در میان رأی‌دهندگان جوان آمریکایی» افزایش یافته و این رأی‌دهندگان خواستار پایان یافتن جنگ غزه هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز