۶ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

مقام روسی:

ارتباط مسکو با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد

ارتباط مسکو با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد

نماینده رئیس‌ جمهور روسیه در امور سوریه گفت که خروج نظامیان آمریکا از عراق، بدون شک منجر به خروج دیگر نیروهای آنها در سوریه نیز خواهد شد.

به گزارش نگاه نو، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور سوریه از تلاش این کشور برای مقابله با تنش‌زایی آمریکا در سوریه خبر داد.

لاورنتیف امروز (جمعه) در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «واشنگتن وظیفه وارد کردن بیشترین خسارت به نیروهای نظامی روسیه در سوریه را به معارضان مسلح سپرده و تسلیحات مدرن را به آنها می‌رساند».

وی ضمن اشاره به ارائه پهپادهای تهاجمی توسط آمریکا به تروریست‌ها در سوریه برای حمله به پایگاه «حمیمیم»، توضیح داد: «روسیه در تلاش است تا با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه نیروهای نظامی خود در سوریه مقابله کند».

به نوشته اسپوتنیک، این دیپلمات روس درباره احتمال خروج نظامی آمریکا از عراق نیز گفت: «شکی نیست که خروج آمریکایی‌ها از عراق منجر به خروج نیروهای آن از سوریه هم خواهد شد. زیرا بدون امکان استفاده از خاک عراق، حفظ توان لجستیکی و یگان‌های نظامی در سوریه غیرممکن می‌شود».

لاورنتیف همچنین اضافه کرد: «تماس های چهارجانبه میان نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه، سوریه، ترکیه و ایران ادامه دارد».

پیش از این، شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که انتظار می‌رود که واشنگتن و بغداد به‌زودی درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفتگو کنند.

«ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق نیز تاکید کرد که عملیات علیه اشغالگران آمریکایی تا خروج آخرین سرباز آنها از خاک عراق ادامه می‌یابد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز